Spara OpenOffice-dokument i jpeg-format? [LÖST]
Spara OpenOffice-dokument i jpeg-format? [LÖST]
Hej!
Går det att spara ett OpenOffice-dokument(*.odt eller *.doc) i jpg-format.
/Thomas
Går det att spara ett OpenOffice-dokument(*.odt eller *.doc) i jpg-format.
/Thomas
Senast redigerad av 1 thoase, redigerad totalt 28 gånger.
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Spara OpenOffice-dokument i jpeg-format?
Inte vad jag vet. Export till PDF går bra, även om det verkar vara lite buggit i Ubuntu.
Jo, nog nästan lättast att gå pdf-vägen.
En pdf kan du sen, i till exempel gimp eller imagemagick, lätt konvertera till jpeg-format. Notera dock att du som stardard får en bild per sida. Dessa går förstås sen att slå ihop om man så önskar.
En pdf kan du sen, i till exempel gimp eller imagemagick, lätt konvertera till jpeg-format. Notera dock att du som stardard får en bild per sida. Dessa går förstås sen att slå ihop om man så önskar.
Jag är inte speciellt hemma i Gimp! Men efter det att jag har öppnat min pdf-fil(innehåller bara en sida) i Gimp, vart konverterar jag den till en jpeg-fil?
/Thomas
/Thomas
Arkiv --> Spara som...thoase skrev:Men efter det att jag har öppnat min pdf-fil(innehåller bara en sida) i Gimp, vart konverterar jag den till en jpeg-fil?
Du märker texten i skrivprogrammet och kopierar den med copy eller Ctrl+C
Sedan öppnar du ritprogrammet och kopierar in texten dit.
Sedan exporterar man till jpg-format. Det blir bättre om man först märker det man vill spara till
jpg. Då kommer endast det med och inte hela tomsidan. Text och bild går också fint.
Sedan öppnar du ritprogrammet och kopierar in texten dit.
Sedan exporterar man till jpg-format. Det blir bättre om man först märker det man vill spara till
jpg. Då kommer endast det med och inte hela tomsidan. Text och bild går också fint.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
* Flyttade tråden till Program och rättade till en felstavning i rubriken. *
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Tack för alla svar!! Nu funkar det klockrent!
/Thomas
/Thomas
Om man har bilder man vill ha på papper, då kan man också använda
OooRitning. Man infogar de bilder man önskar. Förstorar och förminskar efter behag.
Man flyttar dem vart man vill. På så sätt får man ett A4 fotopapper utnyttjat till
sista millimetern.
OooRitning. Man infogar de bilder man önskar. Förstorar och förminskar efter behag.
Man flyttar dem vart man vill. På så sätt får man ett A4 fotopapper utnyttjat till
sista millimetern.