Pidgin klarar inte av meddelanden från Pidgin!!!

Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Pidgin klarar inte av meddelanden från Pidgin!!!

Inlägg av ZX Spectrum »

Är så att jag kör med Pidgin 2.2.1 som finns i Gutsy Gibbon som default.
Min bror installerade Pidgin 2.4.0 i Windows XP och det visade sig att han inte kunde se mina skickade meddelanden men jag kunde läsa hans.
Detta står i hans Pidgin när jag skickar meddelanden:

"Det uppstod ett fel vid mottagningen av detta meddelande. Antingen har du och 168351926 olika teckenkodningar valda eller så har 168351926 en buggig klient."

Kan tillägga att mina kompisar som kör Trillian kan se mina meddelanden. Är inte Pidgin bakåtkompatibelt?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
DeepThought

Re: Pidgin klarar inte av meddelanden från Pidgin!!!

Inlägg av DeepThought »

Har du testat att ändra teckenkodning? Det borde gå att ställa in i Pidgin..?
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Jag märkte exakt samma sak häromdagen. Men för mig var det bara över ICQ det krångla, msn funka som det ska..... Har prövat två olika Ubuntudatorer med samma Pidginversion som du nämner mot en xp-dator. Vet dock inte vilken Pidginversion den har, men det installerades för en månad sen. Testade att ändra teckenkodningen för icq till det som var i ubuntu, men gjorde ingen skillnad. Har dock inte hunnit testa att ändra teckenkodningen i Pidgin på ubuntudatorn till den som är satt som default i windowsversionen.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Cadryc skrev:Jag märkte exakt samma sak häromdagen. Men för mig var det bara över ICQ det krångla, msn funka som det ska..... Har prövat två olika Ubuntudatorer med samma Pidginversion som du nämner mot en xp-dator. Vet dock inte vilken Pidginversion den har, men det installerades för en månad sen. Testade att ändra teckenkodningen för icq till det som var i ubuntu, men gjorde ingen skillnad. Har dock inte hunnit testa att ändra teckenkodningen i Pidgin på ubuntudatorn till den som är satt som default i windowsversionen.
Ja, det var icq som krånglade här också. Har installerat en senare version nu av Pidgin. Ska se om det hjälper.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"