krach & Hängningsproblem Firefox & Miro

ehnar
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

krach & Hängningsproblem Firefox & Miro

Inlägg av ehnar »

Det har börjat hända konstiga saker med mitt ubuntu,,,

När jag startar miro krashar systemet och den startar om

När jag startar Firefox, hänger sig datorn och jag måste klicka på datorn för att stänga av.

Vad kan det vara som hänt som föranleder detta beteende?
Miro har jag dessutom installerat om en gång för att den hängde sig, och nu krashar den och startar om systemet automatiskt

Tacksam för hjälp!
ehnar

Re: krach & Hängningsproblem Firefox, Swiftfox & Miro

Inlägg av ehnar »

Ingen som har någon lösning??!!!

Problemet gäller båda webläsarna... Jag kan starta dem, men när de ska acessa en sida, inklusive startsida (har ingen startsida på FF), blir allt vitt och datorn låser sig. Det enda som hjälper är att trycka på knappen på datorn. Den enda läsaren som fungerar är swiftweasel... Vad skiljer den från de två andra eftersom den fungerar och de andra låser sig. Swiftfox funkade fram till uppdateringen i början av veckan...

Swiftfox är 3.0b05pre-2
FF är 2.0.0.13.

Miro händer samma sak med, startar låser sig och blir vitt. Detta även efter senaste uppdateringen som kom idag.
MIro är version 1.2-1getdeb1

Logfiler är svåra att fixa då jag måste starta om datorn bryskt, så va kan jag göra för att få fart på grejerna?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: krach & Hängningsproblem Firefox & Miro

Inlägg av Hund »

Du har inte Adobe Flash, Gnash eller liknande installerat? Kanske något sådant som jäklas för dig?

Du kan även pröva att avinstallera FF och sedan ta bort alla inställningar: /home/johan/.mozilla och sedan installera FF på nytt. Tyvärr enda jag kommer på. :-\
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
ehnar

Re: krach & Hängningsproblem Firefox & Miro

Inlägg av ehnar »

Tack, men har börjat om från början, med nyinstallation av hardy betan... Gjorde uppgradering först, men tydligen var det något fel på kärnan (xxx.15) som inte gillade tv-kort. Innan jag gjorde denna upptäkt hade jag redan gjort en ren installation av hardy betan, så allt gammalt skit är borta nu :). Givetvis gjorde jag backup på /home så jag kan hämta det jag vill... Lite har man lärt sig fast man forfarande känner sig som en newbie :D

Försökte från början med FF, Swfox & Swweasel och det verkar funka någorlunda... Har inte lyckats fixa tillbaka alla plugins jag hade tidigare, men det kommer ;)
Miro är däremot sorgebarnet.... Har inte lyckats installera det där någon paketkonfilkt, där något paktet finns i senare version än vad miro vill ha... Antar att det har att göra med att jag har
i förrådet... Ska boka ur det och testa i kväll när jag kommer hem.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"