Utorrent i Wine problem

getlaidagain
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Utorrent i Wine problem

Inlägg av getlaidagain »

Jag har problem med utorrent, det funkar att ladda ner, men kan inte öppna själva fönstret, det är alltid låst som en trayikon (eller vad man ska kalla det).
Det går alltså inte att öppna utorrent men det går att starta det.
Använder utorrent i Wine (eller vad ska man säga).
Är ny i Linux, så ni bara vet. ;)

Tack i förväg!
BTW, tipsa inte om någon annan bittorrent client, måste ha utorrent på endel trackers, annars hade jag bara använt azereus eller nåt :)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Utorrent i Wine problem

Inlägg av ZX Spectrum »

getlaidagain skrev:Jag har problem med utorrent, det funkar att ladda ner, men kan inte öppna själva fönstret, det är alltid låst som en trayikon (eller vad man
BTW, tipsa inte om någon annan bittorrent client, måste ha utorrent på endel trackers, annars hade jag bara använt azereus eller nåt :)
Hmmm.... Det finns bittorrentclienter till linux som fungerar på alla trackers. Trots att du inte vill ha tips på sådana så säger jag bara Deluge.
Det enda man ska tänka på är att ändra porten i programmet så det inte är port 6881 som används. Den porten har många trackers bannat.
Sen vet jag inte så mycket om µtorrent i wine måste jag erkänna.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Enklast är nog att ta bort alla inställningar för µTorrent under ~/.wine/* och sedan undvika att minimera det till aktivitetsfältet.

I övrigt finns bl.a Deluge som liknar µTorrent och Transmission är en annan populär klient som mig veterligen fungerar på alla trackers.
Jag vet då ingen som behöver köra µTorrent för att komma in någon tracker.
getlaidagain

Inlägg av getlaidagain »

ZX Spectrum skrev:
Hmmm.... Det finns bittorrentclienter till linux som fungerar på alla trackers. Trots att du inte vill ha tips på sådana så säger jag bara Deluge.
Det enda man ska tänka på är att ändra porten i programmet så det inte är port 6881 som används. Den porten har många trackers bannat.
Sen vet jag inte så mycket om µtorrent i wine måste jag erkänna.
vad ska jag ändra porten till då?, och hur?
har aldrig gjort det innan.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

I Deluge går jag in under redigera-menyn och väljer inställningar.
Under fliken Nätverk hittar man TCP från och till, alltså man kan välja ett helt omfång med portar. Personligen väljer jag alltid typ från port 15640 till 15640, alltså bara en port som är öppen för bittorrent. Alltid bra att välja ett högre femsiffrigt tal. Efter detta är klart så finns det en knapp till höger där man kan kolla så att porten är öppen. Har man installerat en brandvägg i Ubuntu så behöver man göra en regel så man tillåter att den porten är öppen.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
getlaidagain

Inlägg av getlaidagain »

ZX Spectrum skrev:I Deluge går jag in under redigera-menyn och väljer inställningar.
Under fliken Nätverk hittar man TCP från och till, alltså man kan välja ett helt omfång med portar. Personligen väljer jag alltid typ från port 15640 till 15640, alltså bara en port som är öppen för bittorrent. Alltid bra att välja ett högre femsiffrigt tal. Efter detta är klart så finns det en knapp till höger där man kan kolla så att porten är öppen. Har man installerat en brandvägg i Ubuntu så behöver man göra en regel så man tillåter att den porten är öppen.
det funkar! <3
tack för de snabba svaren!
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"