Ingen bild, grafikproblem ATI

Grafikkort, TV-kort och webbkameror
kajjis
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Ingen bild, grafikproblem ATI

Inlägg av kajjis »

Provade köra DVI till min nya skärm, grym bild. När jag startade datorn nästa gång kan jag inte få någon bild hur jag än gör. Mao så måste jag starta med skiva i felsäkert läge då det är enda sättet att få bild. Jag har även provat VGA på skärm modell äldre och DVI men inget hjälper. Datorn är fullastad med viktiga filer. Har någon tips till mig?
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Ingen bild, grafikproblem ATI

Inlägg av ZX Spectrum »

Har du installerat någon speciell drivrutin från ati eller har du den som Ubuntu rekommenderar efter installation?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
kajjis

Inlägg av kajjis »

ZX Spectrum skrev:Har du installerat någon speciell drivrutin från ati eller har du den som Ubuntu rekommenderar efter installation?
Glömde nämna att jag kör 64 bit så media och grafik har varit lite struligt. Jo jag har testat både Ubuntu och ATI propriotära. Jag har använt Automatix så mkt som möjligt för att minimera felinstallationer och jag tror att jag inte strulat för mkt. Nu har jag startat i rooten och startat om xorg efter lite tips här på forumet så nu funkkar faktiskt VGA signal och jag har lyckats flytta över viktiga filer, funderar starkt på att blåsa om datorn och byta till Nvidia grafik. Jag har ett GF7600GS som jag har tänkt köra. Det verkar som om Nvidia generellt har mindre problem än ATI. Mitt nuvarande integrerade ATI på moderkortet känns inte helt stabilt. Så har du tips runt Nvidia/DVI så det funkar på bästa vis, tipsa gärna:-)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

* Flyttade tråden till Hårdvara/Grafikkort *
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
kajjis

Re: Ingen bild, grafikproblem ATI-LÖST

Inlägg av kajjis »

Löste det med att byta till Nvidia

- Tack för hjälpen
Skriv svar

Återgå till "Bild"