Ration nollställs i mina torrentklienter

Användarvisningsbild
kejlsn
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Ration nollställs i mina torrentklienter

Inlägg av kejlsn »

Som topic lyder.

Jag har provat Azureus, Transmassion och nu senast Deluge. Azureus är den enda som funkat till 100% som jag provat (provar alltid den senaste versionen), men Azureus är alldeles för "tung". Jag vill att någonting enkelt.

Problemet med Transmission och Deluge är att ration nollställs om jag startar om datorn eller bara startar om programmet. Det är fruktansvärt störande då jag tankar ganska seriöst på många stängda trackers och måste/vill ha koll på den riktiga ration.
Någon som vet vad det beror på och hur jag löser detta? Eller om det finns någon annan klient som inte nollställer ration hela tiden.

I µtorrent var det aldrig några problem back in the days <3
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: Ration nollställs i mina torrentklienter

Inlägg av Konservburk »

Jag har inte så mycket erfarenhet av olika torrentklienter. Har bara använt rtorrent, men där är iaf ration kvar även när man startar om programmet.
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Konservburk skrev:...Har bara använt rtorrent, men där är iaf ration kvar även när man startar om programmet.
Det där är i och för sig en sanning med modifikation :-)

För att ration ska bevaras i rtorrent så behöver man ha en session-mapp definierad. En annan bonus med session-mappen är att rtorrent inte känner ett behov av att hasha om ens torrents vid varje (om)start.
Användarvisningsbild
kejlsn

Inlägg av kejlsn »

Okej. Inget ont om rTorrent som säkert är den bästa som finns. Men jag har alltid varit svag är GUI osv.
En polare försökte hjälpa mig med rTorrent men jag gav upp efter 1 veckas pill med skiten. Jag vill ha något "som bara funkar..."
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Gillar du utorrent så kan du antagligen köra den i wine.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Ration bevarades i Deluge enda tills jag bytte upp mig till senaste versionen. Vet inte vad som gick snett?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
kejlsn

Inlägg av kejlsn »

ZX Spectrum skrev:Ration bevarades i Deluge enda tills jag bytte upp mig till senaste versionen. Vet inte vad som gick snett?
Såpass alltså :o

Jag tog för givet att den senaste versionen var bäst, så jag laddade hem den från deras hemsida istället för via synaptic.
Kanske ska nedgradera mig och prova då. Problemet är att gamla torrentklienter blir bannade på löpande på mina stängda trackers.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Deluge har fungerat utmärkt för mig på olika trackers. Tänk på att ändra portnumret bara eftersom detta kan vara orsaken.
Däremot så har Ubuntus egna bittorrentklient blivit bannad på några ställen konstigt nog.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Förhoppningsvis kommer detta fixas snart:

http://forum.deluge-torrent.org/viewtop ... f=7&t=3635
Bild
Användarvisningsbild
kejlsn

Inlägg av kejlsn »

Aha! Vi är inte ensamma iaf :)

Jag reggar mig på forumet och påpekar detta också så de prioriterar det snabbt ;)

VIktig notering, Deluge är nu inne på version 0.5.8.6 = Karlskogas riktnummer <3 Haha, home sweet home. Måste vara ett tecken på att jag SKA använda Deluge.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Är en annan bugg i Deluge också, men den har dom också noterat på forumet.
Varje gång jag startar Deluge så kontrollerar alla torrents jag har i listan.
Annars tycker jag att den är den klart bästa grafiska bittorrent-klienten till linux.
Bild
Användarvisningsbild
kejlsn

Inlägg av kejlsn »

Sådär ja, då var ratio-buggen och lite annat fixat :)
http://deluge-torrent.org/

Dock har jag börjat rTorrent imellanåt som fungerar riktigt bra. Deluge segar ned hela min dator och firefox låser sig konstant.
Däremot kan Deluge skriva till NTFS och de kan inte rTorrent, så jag ska blanda lite tror jag.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"