Hej !
Jag försöker mount:a en ftp via "Places/connect to server". Ingenting händer. Det går utmärkt att köra ftp via teminalen eller nautilus addressfält.
Jag har lyckats med det förut men nu verkar det inte hända ett skvatt.
Någon som vet hur jag kan kolla vad som är fel?
Lite info:
Service type: Public ftp
Server: ftp.sunet.se
Port: lämnar jag tom
Folder: lämnar jag tom
Name: sunet
Kan inte mount:a via "connect to server"
Re: Kan inte mount:a via "connect to server"
Jag gjorde som du instruerade. Fick min genväg till sunet under "Platser". Klickade på den där och vips så var jag inne.
edit: stavfel och tog bort (otydligt)
edit: stavfel och tog bort (otydligt)
Senast redigerad av 2 axel112, redigerad totalt 20 gång.
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Inga problem här heller. Anger du "Folder: pub" kommer du direkt in i den publika mappen.
Hej !
När jag rebootade fick jag ca 10 stycken ikoner på skrivbordet till FTP. Jag antar det var något tillfällligt fel.
MMats
När jag rebootade fick jag ca 10 stycken ikoner på skrivbordet till FTP. Jag antar det var något tillfällligt fel.
MMats
Ooooh! Det har hänt mig också. Sören att jag inte kom ihåg det. Sorry!
Jag har försökt räkna ut när det händer men inget mönster har jag funnit. Men slutsatsen blir ju att om inget händer, dvs man får ingen feedback på varför man inte kopplades upp, så loggar man ut och in igen för att se om inte den lilla ikonen är där.
Kan det vara någon kollision med hur ikoner på skrivbordet ska hanteras tro?
edit: stavfel

Jag har försökt räkna ut när det händer men inget mönster har jag funnit. Men slutsatsen blir ju att om inget händer, dvs man får ingen feedback på varför man inte kopplades upp, så loggar man ut och in igen för att se om inte den lilla ikonen är där.
Kan det vara någon kollision med hur ikoner på skrivbordet ska hanteras tro?
edit: stavfel