Nu har jag fått uppleva de mindre roliga delarna av att använda Hardy Heron.
Gnome verkar ha "krashat" 3 gånger på 3 dar för mig nu. Jag gör inget tokigt, men vid 3 tillfällen då jag startat om datorn eller bara X och loggar in, så möts jag av en vit ruta bara. Ingen terminal, ingenting.
Provade sedan att logga in terminal bara och sedan skriva "sudo apt-get install gnome"
Jag får då svaret: " gnome: Beroende av: gnome-desktop-environment (= 1:2.20.2.2) men det kommer inte att installeras"
När detta hände tredje gången så provade jag att installera KDE ifrån terminalen istället för att fomatera datorn för tredje gången.
Så där sitter jag nu och kommer åt bland annat synaptic. Försöker jag installera paketet "gnome-desktop-enviroment" så möts jag av:
"Beroende av: gnome-keyring-manager (>=2.20.0) but it is not installable" trots att den är redan är installerad.
Nu har jag suttt i 3 timmar denna morgon och försökt klistra ihop allt. Jag försöker installera gnome-desktop-environment, men då behöver den gnome-docs-utils, vill jag installera den så vill den ha nåt annat, som i sin tur kräver något annat som i sin tur kräver något som inte går attt installera. Jag ger upp.
Någon som hört om detta beror på HH?
Med tanke på att Gnome just släppt 2.22 så kanske det har blivit något skumt i bytet...
Gnome kraschat 3 gånger.
Re: Gnome kraschat 3 gånger.
Pröva med:
Eller kanske detta om ovanstående inte fungerar:
Kod: Markera allt
sudo aptitude install gnome-desktop-environment
Kod: Markera allt
sudo aptitude install ubuntu-desktop
- Jannish
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Jag har uppdaterat Hardy från Alpha 1 till 5an, och mycket har funkat dåligt.
Men efter att ha formaterat datorn och lagt in en fräsch installation av Alpha 6 är datorn nu helt perfekt. Allting flyter snabbare och stabilare, och jag har inte stött på några fel med program eller dylikt.
Det är nog alltid en fördel att ha en fräsch installation antar jag.
Men efter att ha formaterat datorn och lagt in en fräsch installation av Alpha 6 är datorn nu helt perfekt. Allting flyter snabbare och stabilare, och jag har inte stött på några fel med program eller dylikt.
Det är nog alltid en fördel att ha en fräsch installation antar jag.
- kejlsn
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Tack för tipsen! Dock har jag redan gett upp och sitter nu i Gutsy igen efter en formatering
En polare tipsade faktiskt om "sudo aptitude install ubuntu-desktop" och det såg lovande ut. Installerade allting utan att den påpekade att något fattades, dock så fungerande inte Gnome-inloggning iaf
Men men, jag håller tummarna för betan. Då kör jag järnet igen

En polare tipsade faktiskt om "sudo aptitude install ubuntu-desktop" och det såg lovande ut. Installerade allting utan att den påpekade att något fattades, dock så fungerande inte Gnome-inloggning iaf

Men men, jag håller tummarna för betan. Då kör jag järnet igen

Aptitude ska tydligen hantera beroenden bättre.
GDM hade du kunna ordnat lätt dock.
GDM hade du kunna ordnat lätt dock.