http://www.idg.se/2.1085/1.151061Alla SVT:s kanaler kommer snart sändas på webben. Det betyder att även den som inte har en tv blir tvungen att betala tv-licens.
haha, är detta ett sjukt dåligt skämt eller är dom på fullt allvar seriösa?
http://www.idg.se/2.1085/1.151061Alla SVT:s kanaler kommer snart sändas på webben. Det betyder att även den som inte har en tv blir tvungen att betala tv-licens.
Jag misstänker att dom menar allvar...Hund skrev:http://www.idg.se/2.1085/1.151061Alla SVT:s kanaler kommer snart sändas på webben. Det betyder att även den som inte har en tv blir tvungen att betala tv-licens.
haha, är detta ett sjukt dåligt skämt eller är dom på fullt allvar seriösa?
Dessutom vill ju STIM lägga på en avgift för att man ska få fildela fritt, men laddar du hem techno från Japan blir det Carola som får klirr i kassan surru!Hund skrev:Så hela världen ska betala TV-licens? Jag vet inte direkt om dom borta i Japan vill betala pengar för svensk TV-licens direkt.
Så du tror att de går på bandbredden? Jag misstänker att de även vill att alla som har vanlig telefon ska betala... man kan ju koppla in ett modem.nicefinger skrev:Jag har 0.25 Mbit/s, jag behöver knappast betala va?
Det är skillnad mellan kommersiella aktörer och public service för vilket vi betalar en obligatorisk avgift förBowmore skrev:Å nästa steg är väl att alla ska tvingas att betala prenumerationsavgifter för alla tidningar mm
Jovisst, var bara ute efter principen, som är fel i båda fallenupnorth skrev:Det är skillnad mellan kommersiella aktörer och public service för vilket vi betalar en obligatorisk avgift för![]()
Nu finns det ju dock ingen vapenskatt, men visst har du lite rätt i det iallafall.Hylas skrev:Det är som att införa "vapenskatt" för att jag äter med kniv och gaffel.
Menar du en "allmän" prenumerationsavgift utöver vad varje enskild tidning tar betalt?Bowmore skrev:Jovisst, var bara ute efter principen, som är fel i båda fallenupnorth skrev:Det är skillnad mellan kommersiella aktörer och public service för vilket vi betalar en obligatorisk avgift för![]()
Har inte funderat så långt.upnorth skrev:Menar du en "allmän" prenumerationsavgift utöver vad varje enskild tidning tar betalt?
precis! SVT delar ut Röster i radio och TV... och alla med brevlåda/breinkast/postbox måste betala...Bowmore skrev:Å nästa steg är väl att alla ska tvingas att betala prenumerationsavgifter för alla tidningar mm
Tyckte precis att jag skrev detupnorth skrev:Bowmore: Nu är du lite dåligt informerad. Jag har för mig att en rätt nylig lagändring har gjort att datorer med tv-kort eller liknande räknas som mottagare, så du behöver varken ha TV, VHS eller DVD för att åka dit på det idag.
"En lösning" - tolkade det som en lösning för att kunna slippa betalaBowmore skrev:Tyckte precis att jag skrev detupnorth skrev:Bowmore: Nu är du lite dåligt informerad. Jag har för mig att en rätt nylig lagändring har gjort att datorer med tv-kort eller liknande räknas som mottagare, så du behöver varken ha TV, VHS eller DVD för att åka dit på det idag.
Det gör vi redan. Det kallas "Presstöd"Bowmore skrev:Å nästa steg är väl att alla ska tvingas att betala prenumerationsavgifter för alla tidningar mm