jag tänkte lägga in xubuntu i ett gammalt tröskverk här men det går nästan inte att få hem den... ?
jag tankar Xubuntu 8.04 (Hardy Heron) Alpha 6 från
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/relea ... y/alpha-6/
och det tankar i 5 k/s... alltså typ 20 timmar kvar... varför går det så sakta ? ubuntu får man ju hem på några minuter...
xubuntu
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: xubuntu
Har du testat med bittorrent?
- joda
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
var tusan hittade du den ?
- joda
hittade den nu... ska se om det går fortare...
- joda
det blev lite skillnad det... inte supersnabbt med runt 200 är ju mycket bättre än 5...
från det ena till det andra... ni som har testat xubuntu... vad är det xubuntu saknar mot t.ex ubuntu ?

från det ena till det andra... ni som har testat xubuntu... vad är det xubuntu saknar mot t.ex ubuntu ?
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Xubuntu har väll en annan fönster hanterare... X tror jag att det ska vara. Det flyter på bättre än vanliga ubuntu på äldre datorer. Har kört det på bamla P3:or på runt 600mhz och med 128 i ram. 256 är ju bättre men bara med lite mer än 128 gör stor skillnad. Annars är det samma lätta system.
- joda
japp... jag slängde i xubuntu i en lite äldre laptop och det funkar kanon... segar inte nått i den gamla burken men det är väl just det med att det är snällare grafik i xubuntu... och jag tycker inte att det var nått fel med xfce eller vad det nu heter...
hade nog inte varit fel att ha den i en snabb dator heller om man inte är ute efter alla effekter... då får man ju en supersnabb dator...

hade nog inte varit fel att ha den i en snabb dator heller om man inte är ute efter alla effekter... då får man ju en supersnabb dator...