Jag har råkat ut för denna bugg i 8.04. Alltså inget ljud och enligt länken nedan så beror detta på ett fel i linuxkärnan 2.6.24-12
Skulle behöva gå tillbaka ett steg och installera 2.6.24-11 istället. Går detta att fixa?
Notera att jag uppgraderade från Gutsy Gibbon igår och har således aldrig haft 2.6.24-11 innan.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/200451
Bugg i 8.04. Hur installera föregående linuxKernel?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Bugg i 8.04. Hur installera föregående linuxKernel?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Jannish
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Re: Bugg i 8.04. Hur installera föregående linuxKernel?
Den buggen ska vara löst.
Dom kom med en uppdatering för några dagar sedan som löste problemet med ljudet, i alla fall för mig och många andra.
Kör du med Alpha 6 eller 5?
Dom kom med en uppdatering för några dagar sedan som löste problemet med ljudet, i alla fall för mig och många andra.
Kör du med Alpha 6 eller 5?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ljudet fixade sig efter en uppdatering. 

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Hur kan man se vilken version som är installerat?Jannish skrev:Kör du med Alpha 6 eller 5?
Det finns egentligen ingen "Alpha 5" eller Alpha 6" version, det är bara milstoplar jämte vägen till den stabila releasen.Suave skrev:Hur kan man se vilken version som är installerat?Jannish skrev:Kör du med Alpha 6 eller 5?
Om du har HH och det är fullt uppdaterat så har du "Betan" just nu.