XP startar inte i VirtualBox efter uppgradering till Gutsy?

Användarvisningsbild
jurimaa
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

XP startar inte i VirtualBox efter uppgradering till Gutsy?

Inlägg av jurimaa »

Hejsan!

Jag uppgraderade till Gutsy på Acer Travelmate och trodde att det var som med bordsdatorn, bara att söka på forum (som jag inte hittar nåt i mera) och sen är det fixat. Men det var nåt aom jag inte går iland med. VB går igång helt snällt men då jag startar XP så blir skärmen endera svart eller så blir det som fryst och ljusnar sakta tills den är helt vit. Av aktiviteten på HDDled kan man se att XP laddar sig eller vad den gör men sen att stänga den så vet jag inte om det går bara med att gissa sig till vad man gör (alt+ F sedan return) men jag vet inte den kommer inte tillbaks till VB i alla fall så det blir att simulera strömavbrott + tomt batteri. Någon som har haft ett liknande problem eller är det att ta bort den gamla och bygga en ny XP

Med vänlig hälsning Bosse
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: XP startar inte i VirtualBox efter uppgradering till Gutsy?

Inlägg av Lars »

Du kanske behöver uppgradera VBox också, jag vet inte... Vilken version kör du? Du kan ladda ner den senaste versionen från http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads.
Användarvisningsbild
jurimaa

Inlägg av jurimaa »

Lars skrev:Du kanske behöver uppgradera VBox också, jag vet inte... Vilken version kör du? Du kan ladda ner den senaste versionen från http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads.
Hejsan!

Jag vet inte , det är den nya som krånglar. Då jag uppdaterade till Gutsy på de andra datorerna så var de bara problem som gick att lösa genom forum men det här hittar jag inget som passar till. Men det är ju när XP startar so detta händer VB kör ju igång precis som förut...

Mvh Bosse
Användarvisningsbild
jurimaa

Inlägg av jurimaa »

jurimaa skrev:
Lars skrev:Du kanske behöver uppgradera VBox också, jag vet inte... Vilken version kör du? Du kan ladda ner den senaste versionen från http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads.
Hejsan!

Jag vet inte , det är den nya som krånglar. Då jag uppdaterade till Gutsy på de andra datorerna så var de bara problem som gick att lösa genom forum men det här hittar jag inget som passar till. Men det är ju när XP startar so detta händer VB kör ju igång precis som förut...

Mvh Bosse
Hejsan!

Nu har jag prövat på allt möjligt och det kvarstår faktum att så fort jag försöker starta WinXP så låser sig hela OperativSystemet. Det blir att simulera "strömavbrott" Jag har satt in den sista versionen av VB men när jag skall installera den så säger maskinen "Det finns en äldre version... " men jag har installerat den nya (Gutsy) versionen, med resultatet att inget blir bättre. På nåt sätt verkar det vara grafikrelaterat för när jag ökade grafikminnet så hölls det lite längre, det låste sig inte direkt som före. Raden man skall skriva in i tredjepartskällorna orsakar Error vid "sudo apt-get update" varför?

Många nya frågetecken på den virtuella himlen

Mvh Bosse
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"