cs

För spelentusiaster !
jagge

cs

Inlägg av jagge »

hur gör man för o spela counterstrike i ubuntu
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

cs

Inlägg av ozamosi »

Den här guiden beskriver hur man gör: http://www.linux-gamers.net/modules/wfs ... ticleid=17
Glöm inte att läsa noga! Om du har gjort 1.1 behöver du inte göra 1.2, men du behöver göra 1.3 t ex ;)

Lycka till!
jakob

cs

Inlägg av jakob »

fungerar detta även med steam? jag har försökt men inte lyckas.. är det för att det inte funkar lr för att jag har läst för o-noga?

//jakob
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

cs

Inlägg av ozamosi »

Det ska gå att få att fungera i alla fall. Men det var lite klurigt har jag för mig...

Det satt en kille i vår chattkanal och pillade med det där, och det tog honom ett tag att få igång det, men det gick till slut. Tyvärr vet jag inte exakt vad det var som fick det att funka.

Glöm inte typsnittet de skriver om. Likaså vet jag inte om du måste kompilera Wine själv - jag tror han gjorde det i alla fall.
Användarvisningsbild
Anton Fosselius
Kontakt:

cs

Inlägg av Anton Fosselius »

skaffa cedega. jag kör steam igenom det och det fungerar fin fint.
kör även bf2 och wc3 perfekt i cedega. lanade age of empire II för ett tag sedan :) det var skoj.
blev dock ägd utav en tjejkompis.

satt i två månader elelr nått och försökte få steam att fungera med wine, och att få cedega till att fungera.
sen kom jag och tänka på P2P. (så trög man är ibland)

så jag laddade ner cedega och körde installationen sen fungerade allt.
Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.”
sniffer

cs

Inlägg av sniffer »

[quote="dakilla"]skaffa cedega. jag kör steam igenom det och det fungerar fin fint.
kör även bf2 och wc3 perfekt i cedega. lanade age of empire II för ett tag sedan :) det var skoj.
blev dock ägd utav en tjejkompis.

satt i två månader elelr nått och försökte få steam att fungera med wine, och att få cedega till att fungera.
sen kom jag och tänka på P2P. (så trög man är ibland)

så jag laddade ner cedega och körde installationen sen fungerade allt.[/quote]
Du vill inte gå igenom lite snabbbt hur man installerar cedega för en amatör som jag fortfarande är? Har ju cedega-engine-5.2.7-local-update.i386.cpkg. Och packade upp den så jag fick cedega_5.2.7-1.i386.p2p.tgz Va gör jag nu med den tro för att få de att funka i ubuntu.
Okänd

cs

Inlägg av Okänd »

[quote="jagge"]hur gör man för o spela counterstrike i ubuntu[/quote]
Har du provat att tanka ner Steam från http://www.steampowered.com/v/index.php och testat att installera? Jag hade inget större problem när jag installerade det här (om jag inte minns fel). Om och när du har fått ner Steam så försöker inte att minimera fönstret, det kommer att hänga Steam.

P.S Om du får för dig att skaffa CSS via Steam så ställ om ljudet på Audio-tabben i winecfg från ALSA till OSS. Alltså du behöver inte men annars lär du bara få 1 FPS ;).
Skriv svar

Återgå till "Spel"