Har tänkt installera en skin på min amsn så den ser lite mer ut som orginalet. Laddar ner filen och följer anvisningarna. Problemet är att jag inte kan kopiera in filer i min usr/share/amsn- mappen. Gör jag fel eller är det någon inställning jag skall ändra.
Här är länken med anvisningarna: http://amsn.sourceforge.net/devwiki/tik ... +and+Skins
Installera skins
Re: Installera skins
Varför kan du inte kopiera dem dit då?
försöker du göra det med termina o inte har rättigheter för det, skriv sudo innan komandot.
eller tyck alt+f2 sen skriv gksudo nautilus så kan du ändra o lägga till i vilken mapp som helst.
försöker du göra det med termina o inte har rättigheter för det, skriv sudo innan komandot.
eller tyck alt+f2 sen skriv gksudo nautilus så kan du ändra o lägga till i vilken mapp som helst.
Förstår inte riktigt hur allt fungerar i terminalen, hänger inte ritkigt med på hur det fungerar när man flyttar filer med hjälp av den. Vilka kommandon som gäller osv. Skulle vara väldigt snällt om du kunde skriva de kommandot jag bör ange.
Du kan börja med att flytta filerna med hur ja skrev ovanför med alt+f2.Leadro skrev:Förstår inte riktigt hur allt fungerar i terminalen, hänger inte ritkigt med på hur det fungerar när man flyttar filer med hjälp av den. Vilka kommandon som gäller osv. Skulle vara väldigt snällt om du kunde skriva de kommandot jag bör ange.
sen kan du läsa lite här om att använda terminal. försöker hitta dem gammla dokumenten om det med.
lite rörigt i mitt huvud sen forumsbyte.

http://ubuntu-se.org/wiki/Guider/Terminalen
http://ubuntu-se.org/wiki/Ovrigt/Terminalen
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Kommandot öppnar nämligen ett "Nautilus"-fönster som liknar det du använder i vanliga fall, men med FULLA rättigheter, där ska man vara försiktig..Leadro skrev:Förstår inte riktigt hur allt fungerar i terminalen, hänger inte ritkigt med på hur det fungerar när man flyttar filer med hjälp av den. Vilka kommandon som gäller osv. Skulle vara väldigt snällt om du kunde skriva de kommandot jag bör ange.
Personligen brukar jag fuska genom att skriva:
sudo chmod 777 /usr/share/amsn
(BARA på /var/www för mig..)
Fast det är väl lite väl fuskigt, men det funkar

Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
Tackar, har fått det att fungera nu.
Har dock ett nytt porblem som någon kanske kan hjälpa mig med. Har på massa olika sätt försök få sopcast att fungera på datorn så jag kan se streamad fotboll. Har laddat ner linux version och installerat utan resultat och nu senast försökte jag med MediaPlayerConnectivity också detta med problem. Får upp texten "Firefox dosen't know how to open this address, because the protocol (sop) isn't associated with any program".
Börjar känna mig rätt dum att jag inte får igång det.
Har dock ett nytt porblem som någon kanske kan hjälpa mig med. Har på massa olika sätt försök få sopcast att fungera på datorn så jag kan se streamad fotboll. Har laddat ner linux version och installerat utan resultat och nu senast försökte jag med MediaPlayerConnectivity också detta med problem. Får upp texten "Firefox dosen't know how to open this address, because the protocol (sop) isn't associated with any program".
Börjar känna mig rätt dum att jag inte får igång det.