Trevligt nytt forum, lite ovant.
Nu efter bytet så öppnas alla länkar jag klickar på i samma fönster, tidigare öppnades de i en ny flik. Jag hittar ingen inställning för detta i kontrollpanelen, så hur gör jag? Att öppna länkar i samma fönster är vansinne.
Länkar på nya forumet
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Länkar på nya forumet
I Firefox kan du alltid mittenklicka (tryck på hjulet) för att öppna en länk i ett nytt fönster.
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Eller också hålla in Ctrl och klicka på länken.Lars skrev:I Firefox kan du alltid mittenklicka (tryck på hjulet) för att öppna en länk i ett nytt fönster.
MVH
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Ja, tack, jag vet. Men jag föredrar ändå att länkar från forum öppnas i ny tab istället för i samma. Som det var förut.
Jag fortsätter i den här tråden med fler problem jag märkt med nya forumet istället för att starta fler trådar;
Jag loggas inte på automatiskt trots att jag bockar i den rutan när jag loggar in. Nästa gång jag besöker forumet är jag utloggad.
Förut skiljdes varje post av en tunn linje, nu saknade jag den tills jag upptäckte att varannat inlägg faktiskt har en annan bottnfärg. Det tog ett tag eftersom de på min skärm ser snudd på likadana ut, det är bara i vissa vinklar jag ser en skillnad. Alltså, alltför liten kontrast mellan bottenplattorna. (Jag sitter med en sån där högblank laptop-skärm)
Jag fortsätter i den här tråden med fler problem jag märkt med nya forumet istället för att starta fler trådar;
Jag loggas inte på automatiskt trots att jag bockar i den rutan när jag loggar in. Nästa gång jag besöker forumet är jag utloggad.
Förut skiljdes varje post av en tunn linje, nu saknade jag den tills jag upptäckte att varannat inlägg faktiskt har en annan bottnfärg. Det tog ett tag eftersom de på min skärm ser snudd på likadana ut, det är bara i vissa vinklar jag ser en skillnad. Alltså, alltför liten kontrast mellan bottenplattorna. (Jag sitter med en sån där högblank laptop-skärm)
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Och en sak till, sökningar måste numera bestå av minst 4 tecken vilket gör att man inte kan leta efter information om FTP, PHP, BBB, cp, ls m.m. dumt.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
För att vi inte ska få för många trådar, så låser jag denna. Alla synpunkter och önskemål om förbättringar i det nya forumet ska läggas i denna tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=24725 så att vi inte missar något. 

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!