Hej!
Sitter här och kollar runt lite efter nått trevligt minimalt tema och det finns en hel uppsjö av dom. Likadant så finns det ett antal olika theme-engines bla, murrine, auroa mm.
Om vi säger att jag idag hittar ett tema som kräver murrine-motorn så installerar jag ju självklart murrine. Men om jag nästa vecka eller månad vill ha ett annat theme som kräver aurora-motorn, måste jag då avinstallera murrine eller kan man ha båda installerade samtidigt och temat använder rätt motor av sig själv?
Mvh Tillmar
Teman och olika engines [LÖST]
- tillmar_
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Teman och olika engines [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 29 gånger.
SV: Teman och olika engines
Du kan ha obegränsat med motorer installerade samtidigt utan problem.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- tillmar_
Okej bra 
Oberoende av vad temat har för motor så ska/kan man packa upp dom i ~/.themes och sen välja temat under System->Inställningar->Utseende så löser sig resten själv?

Oberoende av vad temat har för motor så ska/kan man packa upp dom i ~/.themes och sen välja temat under System->Inställningar->Utseende så löser sig resten själv?
Japp. Man lär då packa upp arkiven innan man lägger dom där.
Enklare är att man drar arkivet eller mappen med temat till 'temahanteraren' (System / Inställningar / Utseende) så installeras det.
Enklare är att man drar arkivet eller mappen med temat till 'temahanteraren' (System / Inställningar / Utseende) så installeras det.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- tillmar_
Ahh sedär kan ju knappast bli enklare 
Tack för hjälpen.

Tack för hjälpen.