Hejsan allihopa.
Det är så att jag har installerat avast plus några andra program. Men nu vill inte jag ha avast på datorn längre, så jag kollade i "Lägg till/Ta bort program." Men där fanns inte avast med? Hur tar man egentligen bort program som inte finns med i programlistan?
//mvh Twix.
Avinstallera program? :)
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
SV: Avinstallera program? :)
Hur installerade du det då? Med apt-get install?
Really, I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely
unintentional side effect. --- Linus Torvalds
Jag tankade hem från denna sida: http://avast.com/eng/download-avast-for ... ition.html och valde (DEB package). Sedan körde jag .deb packetet när det var färdigladdat.fisfia skrev: Hur installerade du det då? Med apt-get install?
Hej Twix, och välkommen hit.
Om det är deb-filer som installerades med tex gdebi kan du ta bort dem med synaptic (finns i menyn).
Om du vet paketnamnet kan du i hjälpmedlet terminalen ta bort det med
Om det är deb-filer som installerades med tex gdebi kan du ta bort dem med synaptic (finns i menyn).
Om du vet paketnamnet kan du i hjälpmedlet terminalen ta bort det med
Lycka till!sudo apt-get remove paketnamn
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Du hann före. Jag skulle just skriva det därTicToc skrev: Hej Twix, och välkommen hit.
Om du vet paketnamnet kan du i hjälpmedlet terminalen ta bort det medLycka till!sudo apt-get remove paketnamn

Lycka till Twix!

Really, I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely
Ah, precis vad jag behövde.TicToc skrev: Hej Twix, och välkommen hit.
Om du vet paketnamnet kan du i hjälpmedlet terminalen ta bort det medLycka till!sudo apt-get remove paketnamn
Tack för hjälpen båda två.

Föredrar du ett grafiskt användargränssnitt så finns Synaptic under System / Administration.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!