Hjälp till att få SVT Play att fungera i Totem!

ThomasNovin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Hjälp till att få SVT Play att fungera i Totem!

Inlägg av ThomasNovin »

Hej!

Jag kör Ubuntu Hardy Heron och försöker hålla mig så mycket som möjligt till standardprogrammen. Jag önskar därför få SVT Play att fungera i Totem. Tyvärr fungerar det inte, även om man installerad gstreamer0.10-plugins-bad.

Det finns väl två sätt att hjälpa till.

1) Lös problemet :)

2) Konfirmera buggen på https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... +bug/69564 och hjälp till att få den högre prioriterad och löst.

Tack!
ubuntuhardy804
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Hjälp till att få SVT Play att fungera i Totem!

Inlägg av ubuntuhardy804 »

Hej!

Jag ville komma åt SVT's streamade material just nu. Funkade inte. Valde Windows Media formatet och upp kom ett grått ikoniserat TV-fönster. klickade på det och Totem Media Player startade. Sen kom en uppmaning att söka efter plugins. Gjorde så och fick uppmaningen att ladda hem något G-stream. Gick tillbaka till "gråa rutan" och klickade. Igen kom en uppmaning att söka efter codex och plugin. Samma procedur igen men nu med 2 nya nedladdningar. Installerade dessa också. Klickade nu på en "film" på SVT och nu streamades innehållet felfritt inne i browsern !!!

Hälsningar
Användarvisningsbild
Dancer
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Re: Hjälp till att få SVT Play att fungera i Totem!

Inlägg av Dancer »

Hm, jag försöker förstå vad som händer här... Jag har fått meddelande om nya inlägg i min tråd, men när jag går in här så tycks det vara en annan tråd, men med samma rubrik. ?? Inlägget fann jag i fler trådar, men bara den här går att svara i, så då gör jag det. Hoppas det är ok.

Eftersom jag finner förklaringen så klockren, så följde jag stegen.
ubuntuhardy804 skrev: Jag ville komma åt SVT's streamade material just nu. Funkade inte. Valde Windows Media formatet och upp kom ett grått ikoniserat TV-fönster. klickade på det och Totem Media Player startade.
Jag valde också Windows Media formatet, fick upp det grå fönstret och klickade på Play. Då sker följande:

Bilden/filmen (?) flashar till inkl ljud, men endast i en tiondels sekund, sedan står det Stopped och i den grå rutan står "mplayer plugin".

Om jag istället väljer Real Player formatet går filmerna igång och ser väl ok ut, men ljudet hackar, så det är omöjligt att följa med i vad som sägs. ???
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"