Flickvän 3.2
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Flickvän 3.2
Förra året så uppgraderade min kompis sin FlickVän 3.2 till FlickVänPlus 1.0 (marknadsnamn: Fästmö 1.0). Nyligen så uppgraderade han sin Fästmö 1.0 till Hustru 1.0 och det var en grej som verkligen tog plats. Hustru 1.0 har tagit alla hans resurser, och Hustru 1.0 måste konsulteras innan man kan göra någoting annat. Och även om han inte bad om det så kom Hustru 1.0 med insticksprogram som Svärmor 2.0 och Måg 1.0.
Men inte bara det, Hustru 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka alla andra systemaktiviteter.
Hustru 1.0 skapar även konflikter då program som Pokerkväll 10.3, Ölhävning 2.5 och Pubrunda 7.0 försöker köras. Hela systemet kraschar då och och felmeddelandet "DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" uppstår, fast det har gått att köra dessa program tidigare.
Detta är några finesser som jag skulle vilja se i uppkommande versionen FlickVän 4.0:
1. En 'Fråga inte detta igen'-knapp
2. Minimeringsfunktion
3. Avstängningsfunktion
4. Ett installationskydd så att FlickVän 4.0 vid önskan kan avinstalleras totalt, utan att du ska förlora några resurser
Jag försökte köra FlickVän 2.0 med FlickVän 1.0 fortfarande installerad, och de försökte använda samma I/O-port varpå det blev konflikter. Då försökte jag avinstallera Flickvän 1.0, men hade inte ett avinstallationsprogram. Jag försökte då avinstallera det för hand, men det la filer i min systemkatalog. En annan sak som är kasst med samtliga versioner av FlickVän är att de är totalt objektorienterade och kräver hårdvara med guldpläterade kontakter. En annan sak som kan skapa enorm irritation är de ständiga pop-up meddelandena som FlickVän skickar som handlar om fördelarna med att uppgradera till Hustru 1.0.
——— Buggvarning! ———
Hustru 1.0 har en odokumenterad bugg. Om du försöker installera Älskarinna 1.1 före du avinstallerar Hustru 1.0, kommer Hustru 1.0 att ta bort alla dina HogiaEkonomifiler innan hon avinstallerar sig själv. Älskarinna 1.1 vägrar då låta sig installeras på grund av brist på resurser.
För att undvika ovan nämnda bugg, försök att installera Älskarinna 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också liknande shareware program som t ex Engångsligg 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Hustru 1.0.
Men inte bara det, Hustru 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka alla andra systemaktiviteter.
Hustru 1.0 skapar även konflikter då program som Pokerkväll 10.3, Ölhävning 2.5 och Pubrunda 7.0 försöker köras. Hela systemet kraschar då och och felmeddelandet "DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" uppstår, fast det har gått att köra dessa program tidigare.
Detta är några finesser som jag skulle vilja se i uppkommande versionen FlickVän 4.0:
1. En 'Fråga inte detta igen'-knapp
2. Minimeringsfunktion
3. Avstängningsfunktion
4. Ett installationskydd så att FlickVän 4.0 vid önskan kan avinstalleras totalt, utan att du ska förlora några resurser
Jag försökte köra FlickVän 2.0 med FlickVän 1.0 fortfarande installerad, och de försökte använda samma I/O-port varpå det blev konflikter. Då försökte jag avinstallera Flickvän 1.0, men hade inte ett avinstallationsprogram. Jag försökte då avinstallera det för hand, men det la filer i min systemkatalog. En annan sak som är kasst med samtliga versioner av FlickVän är att de är totalt objektorienterade och kräver hårdvara med guldpläterade kontakter. En annan sak som kan skapa enorm irritation är de ständiga pop-up meddelandena som FlickVän skickar som handlar om fördelarna med att uppgradera till Hustru 1.0.
——— Buggvarning! ———
Hustru 1.0 har en odokumenterad bugg. Om du försöker installera Älskarinna 1.1 före du avinstallerar Hustru 1.0, kommer Hustru 1.0 att ta bort alla dina HogiaEkonomifiler innan hon avinstallerar sig själv. Älskarinna 1.1 vägrar då låta sig installeras på grund av brist på resurser.
För att undvika ovan nämnda bugg, försök att installera Älskarinna 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också liknande shareware program som t ex Engångsligg 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Hustru 1.0.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Flickvän 3.2
Det verkar som om "din kompis" (
) skulle behöva virtualbox! 

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- joda
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
hahaha... den var bra... 
kanske det går att köra älskarinna 1.1 med wine...

kanske det går att köra älskarinna 1.1 med wine...

Lösningen heter "AppArmor"! Då hamnar Hustrun i sandlådan. 

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- ZX Spectrum
Avslöjad igenvulfgar skrev: Det verkar som om "din kompis" () skulle behöva virtualbox!
![]()

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Grön Göling
- Städsegrön
En klassiker...och alltid lika uppskattad. 

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Den här då?Grön Göling skrev: En klassiker...och alltid lika uppskattad.![]()
Kod: Markera allt
sudo apt-get install Broder Tuck
ERROR: Saknas beroende
- Iceron
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
hahahahaha! 
Man kan ju alltid köra dualboot

Man kan ju alltid köra dualboot

lolvulfgar skrev: Det verkar som om "din kompis" () skulle behöva virtualbox!
![]()
Och vad jag har förstått av virtualbox, kan man köra flera instanser av Älskarinna 1.1 - samtidigt!!!omglol skrev:lolvulfgar skrev: Det verkar som om "din kompis" () skulle behöva virtualbox!
![]()

Frågan man måste ställa sig är ju hur det påverkar ens "uptime".

- Iceron
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Man får ju totalt mer "uptime" (axel112 skrev: frågan man måste ställa sig är ju hur det påverkar ens "uptime".![]()

- ZX Spectrum
Gäller att inte ha för mycket mjukvara.Iceron skrev:Man får ju totalt mer "uptime" (axel112 skrev: frågan man måste ställa sig är ju hur det påverkar ens "uptime".![]()
) om man har flera system uppe samtidigt, men det tär ju på hårdvarans resurser och systemet kan bli trögt..
Då gäller det kanske att inte köra slackware...ZX Spectrum skrev:Gäller att inte ha för mycket mjukvara.Iceron skrev:Man får ju totalt mer "uptime" (axel112 skrev: frågan man måste ställa sig är ju hur det påverkar ens "uptime".![]()
) om man har flera system uppe samtidigt, men det tär ju på hårdvarans resurser och systemet kan bli trögt..

- Ulsak
Re: Flickvän 3.2
Nu ska alla veta att efter en längre tids körning av Hustru 1.0, alla versioner av Flickvän och vid användande av fel plug-in med Älskarinna 1.1 tillkommer Expansionspack Barn 1.0
- vulfgar
- ung forumnörd
Men det programmet går väl fint att ha installerat samtidigt i olika versioner?Ulsak skrev:Nu ska alla veta att efter en längre tids körning av Hustru 1.0, alla versioner av Flickvän och vid användande av fel plug-in med Älskarinna 1.1 tillkommer Expansionspack Barn 1.0
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Det kan möjligtvis följa med som ett virus eller likt ett tillägspaketvulfgar skrev:Men det programmet går väl fint att ha installerat samtidigt i olika versioner?Ulsak skrev:Nu ska alla veta att efter en längre tids körning av Hustru 1.0, alla versioner av Flickvän och vid användande av fel plug-in med Älskarinna 1.1 tillkommer Expansionspack Barn 1.0

Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber