Började sedan ändra lite inställningar och ladda ner lite program (amsn, codecs, plugins etc). När jag då besökte några hemsidor (med Mozilla Firefox som browser givetvis) för att skaffa dessa program så upptäckte jag att flash inte var installerat. Jag tog ner det och allt verkade fungera normalt. Men jag upptäckte då att jag inte fick något ljud när jag skulle se på youtube-filmer. Jag läste igenom lite inlägg i det här forumet och fann lite alternativ men inget lyckades få igång ljudet. Uppgiven så skulle jag då sätta på lite musik i Xmms, men fann att ljudet inte fungerade. Det var först då jag insåg att det antagligen var något fel med ljudkortet och inte mozilla.

Jag fann att andra här på forumet också hade liknande problem, men de åtgärder som de utförde och som syntes fungera för dem fungerar dock inte för mig. Sitter fortfarande helt ljudlös. Lyckades dock ställa in att det integrerade ljudkortet i moderkortet spelade upp ljudet istället för mitt SB -kort. Dock så lät det förtäskigt. Dessutom la ljudet av helt efter nästa start av datorn. Sitter nu helt ljudlös.

Undrar därför ifall det finns någon som kan komma med tips till en nybörjare till Linux.
Har ett Creative SoundBlaster Audigy SL. Fungerade utmärkt till Windows XP.