LinuxDC++

SoftLan

LinuxDC++

Inlägg av SoftLan »

Hej,

Jag har problem att söka med LinuxDC++. Om jag går in på exempelvis *** så kan jag ej söka. Klickar jag på en användare och väljer Browse files får jag upp Connecting... men sen händer inget mer. Andra hubbar jag varit inne på går att söka, men det känns som att sökningarna inte går helt optimalt. Vad är problemet, är det vissa hubbar som bara accepterar DC++? OBS, det är inte olagligt att fildela så det så  :)

DC är lagligt. Men inte hubben, därför tar jag bort adressen. Mvh Hund.
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 17 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: LinuxDC++

Inlägg av Hund »

Går det att dra hem fillistor från andra användare? Om svaret blir ja beror det på 99% på användaren du försöker få fillistan från.

LinuxDC++ är en port av DC++ så taggen är den samma.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
SoftLan

Inlägg av SoftLan »

Nej det går inte att dra hem fillistor från just den specifika hubben, men det har gått från andra hubbar tidigare. Jag provade browsa filer från flera användare också så det måste vara nån inställning som inte är korrekt. Jag trodde avsaknaden av DC++ på vissa hubbar ledde till dessa problem men så var det tydligen inte. Då vet jag det i alla fall! :)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Om det bara är just denna hubb som inte fungerar skulle jag tro att det är hubben i sig som är boven i dramat på något vis.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
joda
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av joda »

tjena...

gå in i inställningarna och testa att ändra aktiv till passive eller tvärtom... kan ha med det att göra...

//jonatan
SoftLan

Inlägg av SoftLan »

lite sent svar kanske men...

jo, jag har provat allt det där men det funkar inte så jag la ner det där så länge :) kör via bittorrent istället
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"