Dockan i gOS
- Dajtzkii
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Dockan i gOS
Hej, skulle vilja få reda på vad "dockan" i gOS heter och om den går att få tag i till tex. Ubuntu. Visst, gOS är inte Ubuntu men bygger på det så antar att jag kan fråga om det i detta forum.
Ubuntu, det största som hänt sedan elden
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
SV: Dockan i gOS
gOS har enlightenment som fönsterhanterare, så jag tror nästan du måste installera det för att få dockan. Annars finns det dockar som AWN, Kiba-dock, m. fl., så slipper du byta fönsterhanterare.
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Det är ingen "docka" utan en panel, gOS bygger på e17 inte gnome som ubuntu. Om du vill använda den måste du installera e17.Dajtzkii skrev: Hej, skulle vilja få reda på vad "dockan" i gOS heter och om den går att få tag i till tex. Ubuntu. Visst, gOS är inte Ubuntu men bygger på det så antar att jag kan fråga om det i detta forum.
- Dajtzkii
Jo jag vet att det använder enlightenment som fönsterhanterare, men det ser ju verkligen mer ut som en docka är en panel. AWN kan jag tyvär inte använda, Pga att det är en ganska gammal laptop jag ska köra det på , och graffet klarar inte av AWN , inte heller beryl, compiz och liknande som behövs för att AWN ska lira, Kiba-dock har jag ett svagt minne av att jag testat och inte gillat.
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Testa att installera xfce, lättare än e17 men ganska likt. Du har paketet xubuntu-desktop i synaptic, väl i xfce kan du få nått liknande dockan i e17.
- prafjessor
Har du provat gDesklets? Den har en hyfsat snygg docka!Dajtzkii skrev: Jo jag vet att det använder enlightenment som fönsterhanterare, men det ser ju verkligen mer ut som en docka är en panel. AWN kan jag tyvär inte använda, Pga att det är en ganska gammal laptop jag ska köra det på , och graffet klarar inte av AWN , inte heller beryl, compiz och liknande som behövs för att AWN ska lira, Kiba-dock har jag ett svagt minne av att jag testat och inte gillat.
- Dajtzkii
Har kört med xfce, xubuntu då, men vart inte riktigt tillfredsställd utav den fönsterhanteraren. gDesklets docka vill av någon anledning inte funka.
- prafjessor
Denna dock ska enligt uppgift inte kräva compiz eller dylikt: http://sourceforge.net/projects/simdock/Dajtzkii skrev: Har kört med xfce, xubuntu då, men vart inte riktigt tillfredsställd utav den fönsterhanteraren. gDesklets docka vill av någon anledning inte funka.
- DeepThought
Varför inte bara köra Enlightenment? Det är en mycket trevlig, snabb och snygg (personlig åsikt) skrivbordsmiljö 

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...