Tusen tack comhem, ingen uppkoppling 28 dec -> 5 feb..

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Beakon
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Tusen tack comhem, ingen uppkoppling 28 dec -> 5 feb..

Inlägg av Beakon »

Oj oj oj.. Till slut är man tillbaka online.

Comhem dödade indirekt min uppkoppling när dom genomförde en uppgradering i Stockholmsområdet 28 december.
Dålig signalstyrka till mitt modem sedan tidigare pga en klåfingrig granne gjorde att uppgraderingen (längre feltolerans ??) helt dödade min uppkoppling.

4 veckors väntan på en ledig teknikertid, en stor (fortfarande pågående) cirkus med enormt strul och jidder, 2 vänner som fått sina nya abonnemang och nya antenndosor inkopplade från scratch av tekniker på under 2 veckor, ca 2 veckors mer väntan på tekniker in till grannen för att fixa felet senare är man tillbaka online.

200+ mail (spam ej inräknat)
72 programvaruppdateringar
46+ Ljud podcasts
100+ program i Miro (video podcasts)

över 4,4GB data är det som dundrar ned när man till slut kommer online efter ca 39 dagar..

Kundservice ? Inte ens nära...
Bild
Linux - Bringing back the joy of computing
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: Tusen tack comhem, ingen uppkoppling 28 dec -> 5 feb..

Inlägg av mcNisse »

Jag som fick frispel för ett avbrott på mindre än 24h. Men mitt utbrott berodde på att comhem vägrade hjälpa till att felsöka, de tyckte att ringt fel telefonnummer...

Hoppas att comhem kompenserade dig...
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Uch!

TDC ska det vara!  ;D

Bättre kundservice har jag inte haft tror jag. Oftast kunnig personal som svarar. Är det telekö så kan man trycka "5", så ringer de upp istället för att man själv ska vänta.
När mitt modem lade av så fick jag ett nytt inom bara några dagar. Behövde inte ens skicka in mitt gamla först. :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Tarika
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Tarika »

Emil.s skrev: När mitt modem lade av så fick jag ett nytt inom bara några dagar. Behövde inte ens skicka in mitt gamla först. :)
jag har också comhem, går det att beställa ett nytt modem utan kostnad? om det nuvarande lägger av (vårat modem har betett sig lite skumt på sista tiden så jag kanse ska ringa supporten)  :)
Ordet Nanaki fanns inte med i ordlistan, menade du: Anarki...
Användarvisningsbild
Beakon
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Beakon »

Vi får se vad som händer angående eventuell kompensation.

Fick ett utbrott på comhem redan innan allt detta på grund av en massa annat strul som resulterade i ett 3 sidigt brev till deras reklamationsavdelning.
För att spä på hela soppan så ringde dom tillbaka till mig och gav mig 2 månader gratis som kompensation relaterat till det brevet,
gissa vilken dag dom gjorde det.. Japp.. 28dec några timmar innan detta avbrottet skedde..

Extremt sanslöst dåligt tajmat, extrem otur jag vet. Men jag har hållt mig lugn och sansad när jag varit i kontakt med dom hela tiden.
Visst har jag ibland ringt flera gånger per dag och varit tjatig på det viset men alltid snäll och vänlig.

Har ett till brev på gång angående hela denna cirkus som är uppe i 3 sidor och fortfarande på gång.

Det som är tråkigt är att merparten på kundtjänst verkar sitta och läsa innantill och vara helt oengagerade och ovilliga att ge support utöver vad deras
manualer säger. (Misstänker att merparten är outsourcead)

Dom som vill hjälpa till har extremt dåliga verktyg och ingen eller lite information att tillgå så dom får sitta och gissa sig fram vilket i slutändan skapar
mer frustration när dom gissar fel.

Dom har t.ex. en kundtjänstgren med ett speciellt telefonnummer till en telefonväxel som fungerar som en kundtjänst ska göra.
"Välkommen till xx, vi är xx operatörer som arbetare på att ta emot ditt samtal. Du är samtal x i kön, vill du inte vänta tryck 5 så ringer vi upp"
väntetiden dit har aldrig varit mer än 3 minuter. Däremot är deras vanliga kundtjänstnummer helt utan någon info
om kötid, antal operatörer eller möjlighet till att bli uppringd och med sorglig väntetid. '
Bild
Linux - Bringing back the joy of computing
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

då ska jag inte säga något om mitt avbrott på, hmm, timmar...
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Comhem är helt fruktansvärda, har hjälpt folk med ComHem massor av gånger och felen är helt sjuka.
Ett gift par där gubben beställde bredband via comhem funkade ok. Efter att frugan ringt och beställt deras telefonitjänst (hon stod på telia abonnemanget tidigare) så gick det helt åt skogen. ComHem fixade så att Telia försvann och lyckades sedan med konststycket att stänga av deras bredband och få dem helt telefonlösa. (Har du resettat modemet, återkom sen efter 24h o.s.v.) Så här har vi en barnfamilj med 3 ungar i tonåren, en universitetsstuderande fruga som använder Google docs tillsammans med sina studiekamrater (efter tips från mig) och familjen står helt utan bredband och telefoni. Kompensation för mobilräkningar var inte aktuellt. Ska hjälpa dem att flytta till TDC.
Men ComHem är pesten, supporten helt värdelös.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
Nielmo

Inlägg av Nielmo »

Såg en liten videosnutt för lääänge sen.
Det var nåra killar på ett kontor som tappade internetanslutningen.
Så visades var som hände efter tre sekunder, 10 sekunder, 20 s, halvminut upp till en minut, och det blev bara galnare och galnare.

Tyvärr hittade jag inte någon länk...  :'(
madman
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av madman »

Jag hade tur med comhem när dom strulade för mig.

Eftersom deras telefonsystem är alldeles långsamt och svårförståligt så hamnade jag alltid hos fel instans. Det resluterade ofta i att de släppte mig före den vanliga kön. Jag har t.o.m lyckats få hjälp av kompetent personal hos dem.
"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

Benjamin Franklin (1706-1790)
Användarvisningsbild
Iceron
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

Glocalnets kundtjänst är enligt mig helt värdelös den med. Har dock ingen erfarenhet av comhem.
Exv. att ALLA i hela staden med glocalnet blir utan internet. Man ringer och dom tror allvarligt att felet ligger hos kunden..
Eller flytta över ett bredbands abonemang till en ny adress 3 månader för tidigt.. när man väll har flyttat till platsen i fråga får man ett brev om att det inte finns bågra lediga platser i telecentralen för dom och de säger upp abonemanget åt oss.
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
viggedi

Inlägg av viggedi »

Nu känns det bra att ha fiberbredband via Bahnhof. Sällan problem och oftast går det snabbt att få saker åtgärdat.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

viggedi skrev: Nu känns det bra att ha fiberbredband via Bahnhof. Sällan problem och oftast går det snabbt att få saker åtgärdat.
Jag har erfarenhet av två ISP:er, comhem (tidigare visit) och bahnhof. Det var några år sedan men när jag ringde och sa att linan ar nere svarade bahnhof sa att det inte var något problem eftersom ingen annan hade anmält felet... :) Jag hade full koll på linan eftersom den var så skakig. Enligt mina erfarenheter är även bahnhof ett riktigt värdelöst bolag. Jag är dock glad över att du inte har några problem med dem ;D
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

Har själv Com Hem men har ännu inga problem med internetuppkopplingen. Inte heller med kable-TV. Däremot ekar det ibland i telefonen så man blir snurrig av att höra sin egen röst och på senare tid har den kunnat dö mitt under ett samtal.

Har hört om att det ska finnas platser på Facebook för dom som tycker illa om (t o m hatar) t ex Com Hem. Kanske ett tecken i tiden.

På tal om kundtjänst. Tänker er att ha ett jobb där du hela dagarna ska ta emot och på ett vänligt sätt bemöta folk som är arg, irriterade, sura, oroade. Ringer det någonsin en glad och nöjd människa till kundtjänst? Sånt tär säkert i längden. En måndag efter en "tung" helg borde inte vara någon höjdare på det jobbet! Men visst kan jag tycka att det vore enklare att kanske erkänna ett problem än att släta över eller att lägga skulden på någon annan än företaget man representerar.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Dom kallas väl inte för ComBort utan anledning? ;D

Själv har jag valt en sådan bra ISP att jag aldrig behövt ringa kundtjänst så jag vet faktiskt inte hur dugliga dom är. ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

Just idag vara både internet och telefon nere i flera timmar. Första gången något sånt händer. Det kändes lite som Com (hem) å hjälp mig. ;D
viggedi

Inlägg av viggedi »

maths57 skrev: Just idag vara både internet och telefon nere i flera timmar. Första gången något sånt händer. Det kändes lite som Com (hem) å hjälp mig. ;D
Därför har jag valt att köra telefonen via Telias fasta telefonnät och internet via fibern.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"