Varning för GCStar!!!!

Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Varning för GCStar!!!!

Inlägg av ZX Spectrum »

Helt hopplöst. Har skrivit in en massa filmer i GCStar, men av någon anledning så behövde jag installera om programmet eftersom det blev lite fel. Nu får jag inte tillbaka filmerna igen, det enda som jag får upp är handlingen i alla filmer. Skådespelarna och Genre visas korrekt också, men inte ens titelnamnet eller något annat finns med. Inte covers heller.
Har .gcs-filen kvar på disken och samtliga covers samlade i en mapp som programmet pekar till, men det verkar vara kört.
Börjar tvivla mer och mer på detta program. Det värsta är att det finns inte så många andra alternativ. Griffith är stabilt, men har inte så många funktioner.
Antar att jag måste skriva om allt igen?  >:(
Om det är så, så kommer jag aldrig testa på GCStar igen. Handlar om flera hundra filmer.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: Varning för GCStar!!!!

Inlägg av ZX Spectrum »

Japp, kollade i .gcs-filen nu som är en xml-fil. På något sätt har all data utan handling, genre och skådespelare raderats.
Alltså dåligt skrivet program. En sak om allt hade varit borta, men så är inte fallet. Då är det inte mitt fel som användare utan något annat. Får väl kolla in Griffith lite mer, men är inte speciellt förtjust i det programmet, eller så kör jag något Windowsprogram genom Wine.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
knabbuziak

Re: Varning för GCStar!!!!

Inlägg av knabbuziak »

Jag tror att jag fick samma problem som dig, men det var jag som hade gjort lite fel... hade ett annat användarnamn i den andra installen... det mesta av infon försvann, men jag hade kvar min backup... gick bara in och gjorde en ersättning från mitt gamla användarnamn till det nya, kopierade över filen till min nya hemmapp och öppnade, och då funkade allt igen... hade varit surt att skriva om 600 titlar igen! Nu när jag använder samma namn hela tiden vid ominstallationer så följer allt med! :D
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"