Problem med XAMPP
Problem med XAMPP
Jag har installerat XAMPP enligt anvisningar och i teorin skulle allt fungera bra.
Men när jag går in på localhost ser jag inte en skymt av XAMPP-installationen! Hur hittar jag den? Vad har jag gjort fel?
Ett annat litet problem också: när jag ska stänga av datorn, saknas både restart och turn off knappen. Detta hände efter att jag installerat en uppdatering. Kan jag få tillbaka dem?
Men när jag går in på localhost ser jag inte en skymt av XAMPP-installationen! Hur hittar jag den? Vad har jag gjort fel?
Ett annat litet problem också: när jag ska stänga av datorn, saknas både restart och turn off knappen. Detta hände efter att jag installerat en uppdatering. Kan jag få tillbaka dem?
SV: Problem med XAMPP
Till en början med så kanske du kan peka på vilka instruktioner du har följt och vilket xampp-paket du har installerat?Kaskerin skrev: Jag har installerat XAMPP enligt anvisningar och i teorin skulle allt fungera bra.
Jag har fått hjälp av en kompis, och sen har jag följt instruktionerna på http://www.apachefriends.org/en/xampp-linux.html
Jag skriver kommandot /opt/lampp/lampp start och det verkar som att servern startar. Men när jag skriver localhost i webbläsaren, ser jag bara Index of, och sen mappen apache.
Det är XAMPP Linux 1.6.5a.
Vad kan jag ha gjort fel?
Jag skriver kommandot /opt/lampp/lampp start och det verkar som att servern startar. Men när jag skriver localhost i webbläsaren, ser jag bara Index of, och sen mappen apache.
Det är XAMPP Linux 1.6.5a.
Vad kan jag ha gjort fel?
Jag löste det genom att avinstallera Apache i Synaptic.
Dock har jag nu ett annat problem.
Jag kommer åt mina filer via localhost, men inte via min ip-adress.
En kompis till mig har gjort så han kan komma åt sin server via sin ipadress , men detta verkar inte fungera för mig. Hjälp?
Jag kommer åt mina filer via localhost, men inte via min ip-adress.
En kompis till mig har gjort så han kan komma åt sin server via sin ipadress , men detta verkar inte fungera för mig. Hjälp?
Verkar som att så fort jag skriver, löser det sig själv. Tack ubuntu-guden.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ibland räcker det att fråga för att problemen ska lösa sig. Tro mig jag har varit med om det själv 

KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Klassiskt!mcNisse skrev: Ibland räcker det att fråga för att problemen ska lösa sig. Tro mig jag har varit med om det själv![]()
Kör man xampp för administrationspanelen? Annars kan jag rekommendera LAMP!
Mvh
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber