Hallå!
Jag har testat att förstora min nedre panel till sissådär 50 px. Funkar bra, men "Visa skrivbordet" och "Papperskorgen"-applena är lite för stora. Finns det något sätt att förminska dem? Kanske till och med ett sätt så att man kan lägga den ena över den andra?gconf-editor hade inget. Tack på förhand!
Gasten
PS, Sa jag att det var Gnome det handlar om?
Stora applets
Stora applets
Hej,
50 pixlar är dubbelt så mycket som man brukar ha på den nedre panelen i Ubuntu, förstås gällande Gnome.
Vid större ändringar kan man tyvärr inte anta att proportionerna mellan alla ikoner förblir okej.
Ursäkta att jag ställer en dum fråga: Måste du ha en stor nedre panel som tar upp en större del av skärmen?
Kanske önskar du "plastikoperera" Ubuntu så att den liknar OS X? I så fall, är det någon annan som kan föreslå bra lösningar? Det finns en hel del saker att ladda ned samt olika förslag på internet.
50 pixlar är dubbelt så mycket som man brukar ha på den nedre panelen i Ubuntu, förstås gällande Gnome.
Vid större ändringar kan man tyvärr inte anta att proportionerna mellan alla ikoner förblir okej.
Ursäkta att jag ställer en dum fråga: Måste du ha en stor nedre panel som tar upp en större del av skärmen?
Kanske önskar du "plastikoperera" Ubuntu så att den liknar OS X? I så fall, är det någon annan som kan föreslå bra lösningar? Det finns en hel del saker att ladda ned samt olika förslag på internet.
/M
Stora applets
Nej nej, här ska det inte bli en OS X-klon. Hade jag velat ha en sådon hade jag skaffat osx och inte linux. Jag försöker bara att skilja mig från gnome-standarden. Fast jag -måste-inte.
Skulle mest höra om det fanns någon feature som jag missat på någon vänster...
Skulle mest höra om det fanns någon feature som jag missat på någon vänster...
Stora applets
En variant är att ta bort den panelen och köra in gdeskleten "Dock" som är lite mer justerbar. Fast det är kanske ingen lösning på problemet iofs. - mer ett kringgående av problemet.