Jag är bara tvungen att skriva ner det här så det finns nånstans vettigt till nästa gång jag behöver det.
Jag har precis bytt från Gentoo till att prova ubuntu för första gången idag, och så här gjorde jag för att pilla till det så jag kan streama mina filmer och music över nätverket till xboxen. Hittade faktiskt inget om ccxstream här i forumet.
Plocka hem source från http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/download/file.php?id=2853.
Jag har en helt sprillans ny installation av ubuntu så jag kunde inte kompilera förrän jag installerat libreadline5-dev
Kod: Markera allt
apt-get install libreadline5-dev
wget http://osdn.dl.sourceforge.net/xbmc/ccxstream-1.0.15.tar.gz
tar -zxvf ccxstream-1.0.15.tar.gz
cd ccxstream-1.0.15
make
kopiera dom till din binkatalog, jag la mina i /usr/sbin
cp ccxstream ccxtest /usr/sbin
Jag kopierade /etc/init.d/cron och anpassade till ccxstream, så här.
nano /etc/init.d/ccxstream
Det här scriptet sparar jag altså i /etc/init.d/ med filnamnet ccxstream. Det du skall ändra är det rödmarkerade till ditt användarnamn och den katalog du ska ha dina shares i.#!/bin/sh
# Start/stop the ccxstream daemon.
#
### BEGIN INIT INFO
# Provides: ccxstream
# Required-Start: $syslog $time
# Required-Stop: $syslog $time
# Default-Start: 2 3 4 5
# Default-Stop: 0 1 6
# Short-Description: XBMSP server
# Description: ccxstream streams media to a modified Xbox using Xbox Media Center.
# The protocol is faster and more stable than XBMC's Samba integration
### END INIT INFO
test -f /usr/sbin/ccxstream || exit 0
. /lib/lsb/init-functions
case "$1" in
start) log_daemon_msg "Starting XBMSP server" "ccxstream"
start-stop-daemon --start --quiet --pidfile /var/run/ccxstream.pid --name ccxstream --startas /usr/sbin/ccxstream -- -f -F /var/run/ccxstream.pid -r /home/USER/.xboxshares -L
log_end_msg $?
;;
stop) log_daemon_msg "Stopping XBMSP server" "ccxstream"
start-stop-daemon --stop --quiet --pidfile /var/run/ccxstream.pid --name ccxstream
log_end_msg $?
;;
restart) log_daemon_msg "Restarting XBMSP server" "ccxstream"
start-stop-daemon --stop --retry 5 --quiet --pidfile /var/run/ccxstream.pid --name ccxstream
start-stop-daemon --start --quiet --pidfile /var/run/ccxstream.pid --name ccxstream --startas /usr/sbin/ccxstream -- -f -F /var/run/ccxstream.pid -r /home/USER/.xboxshares -L
log_end_msg $?
;;
reload|force-reload) log_daemon_msg "Reloading configuration for XBMSP server" "ccxstream"
# ccxstream reloads automatically
log_end_msg 0
;;
*) log_action_msg "Usage: /etc/init.d/ccxstream {start|stop|restart|reload|force-reload}"
exit 2
;;
esac
exit 0
Gör ccxstream autostartande:
ln -s /etc/init.d/ccxstream /etc/rc2.d/S99ccxstream
cd /home/USER/.xboxshare <--- Fast din egen path.. typ...
ln -s /path/till/min/musik
ln -s /path/till/mina/xvidfilmer
ln -s /path/till/mina/ouppackade-DVDer
ln -s /path/till/osv/osv/osv/osv
/etc/init.d/ccxstream start