cedega installations problem
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Hej jag fick cedega över nätvärket av en kompis
det är bara så att jag inte kan installera,
han kan inte heller hjälpa mig då han fick hjälp i ett forum utan att han ens försöka lära sig då.
Så nu undrar jag hur man installerar det
jag fick en fil som heter cedega-engine-5.2.4-local-update.i386.cpkg av han.
Hur installerar man den?
det är bara så att jag inte kan installera,
han kan inte heller hjälpa mig då han fick hjälp i ett forum utan att han ens försöka lära sig då.
Så nu undrar jag hur man installerar det
jag fick en fil som heter cedega-engine-5.2.4-local-update.i386.cpkg av han.
Hur installerar man den?
Vad jag har förstått så Cedega -licens (eller prenumeration?) kostar pengar och i det här fallet är inte
fråga om säkerhetskopia i eget bruk, så detta ska vi inte diskutera om på ubuntu-se.org/forum
fråga om säkerhetskopia i eget bruk, så detta ska vi inte diskutera om på ubuntu-se.org/forum
- Niklas Bolmdahl
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
njae, det stämmer inte riktigt det där om cedegas licens.
Stora delar av cedega distrubueras under en fri licens, men cvs-cedega (som det ju heter när man kompilerat cedega från deras cvs) klarar inte lika mycket som det betalda cedega. Så frågan är väl vilken cedega-variant Pie-or-paj har fått av kompisen.
Stora delar av cedega distrubueras under en fri licens, men cvs-cedega (som det ju heter när man kompilerat cedega från deras cvs) klarar inte lika mycket som det betalda cedega. Så frågan är väl vilken cedega-variant Pie-or-paj har fått av kompisen.
Errare humanum est
Homines quod volunt credunt
dacovale: Så Cedega är lite varierande men hur är det med wmware, den är väl fri? Men inte cross over office eller vad det nu heter?
- Niklas Bolmdahl
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
vmware har olika program, några som är fria att ladda ner från deras hemsida (fri licens) opch några betal. både server och workstation är fria t ex. (fast jag har aldrig fattat vad betalalternativen ger för mervärde).
Crossover har jag inte ens kollat på, jag slängde helt enkelt in XP-CDn som hörde till min dator på VMware för att kunna köra de program jag ville i windows (dvs IE, för jobb-syfte)
Crossover har jag inte ens kollat på, jag slängde helt enkelt in XP-CDn som hörde till min dator på VMware för att kunna köra de program jag ville i windows (dvs IE, för jobb-syfte)
Errare humanum est
En fråga som jag funderat på ang cedega är föjande, När jag installerar ett spel under cedega och sen vill patcha upp det, hur går det till?
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Hur vet jag om jag har den "lagliga" verisionen då?
Om den fins att ladda ner med installer vet ni någon sida? (den gratis altså)
Om den fins att ladda ner med installer vet ni någon sida? (den gratis altså)
Hijackar din tråd lite
Hoppas det är ok, om man kör ett spel i windowed mode, hur releasar man musen så man kan ut o härja med den på desktop?

[quote="Pie-or-paj"]Hur vet jag om jag har den "lagliga" verisionen då?
Om den fins att ladda ner med installer vet ni någon sida? (den gratis altså)[/quote]
Fråga din kompis.
Jag tittade lite snabbt på Transgamings sajt men hittade ingen annan möjlighet än subscribe http://www.transgaming.com/
Om den fins att ladda ner med installer vet ni någon sida? (den gratis altså)[/quote]
Fråga din kompis.

Jag tittade lite snabbt på Transgamings sajt men hittade ingen annan möjlighet än subscribe http://www.transgaming.com/