Ati + Xgl + Compiz
Ati + Xgl + Compiz
Hejsan.. Tänkte höra om någon installerat XGL och kommit förbi följande problem:
Följde howton o har fungerande DRI i vanliga X , xgl + compiz + gnome-window-decorator fungerar, men sjukt långsamt
för det är inte direct rendering.. om jag skriver fglrxinfo får jag att det inte är accelererat, men om jag skriver fglrxinfo -display :1 (som det ju är med ATI) så får jag upp att det är accelererat, jag har gjort allting ordagrant som i howton (cut & paste till commandline / filer / whatever) .. o nu får jag snart hjärnblödning.. någon som vet?
Tack på förhand / Mark
Följde howton o har fungerande DRI i vanliga X , xgl + compiz + gnome-window-decorator fungerar, men sjukt långsamt
för det är inte direct rendering.. om jag skriver fglrxinfo får jag att det inte är accelererat, men om jag skriver fglrxinfo -display :1 (som det ju är med ATI) så får jag upp att det är accelererat, jag har gjort allting ordagrant som i howton (cut & paste till commandline / filer / whatever) .. o nu får jag snart hjärnblödning.. någon som vet?
Tack på förhand / Mark
Ati + Xgl + Compiz
Vilken howto? Och vilket kort?
Ati + Xgl + Compiz
det som är mest enerverande är att det fungerar med kororaa live-skivan.. men jag vet inte riktigt vilka conf-filer jag ska sno från den, o hur jag ska göra det på något lämpligt sätt.. 

Ati + Xgl + Compiz
och nu funkar det.. rent o fint.. fan vilken kärlek.. 

- Linus Mannervik
- Kontakt:
Ati + Xgl + Compiz
markspark: Berätta gärna hur du gjorde för att får det att fungera. Det kan finnas fler som sitter i samma båt. 

Ati + Xgl + Compiz
hmm.. följde guiden.. hade gjort lite fel när jag la till plugins i gconf-editor
de ska ligga som list med subtypes string, och sen ska man lägga till window-decorator-gnome innan man lägger till compiz --replace gconf i sessions i gnome..
men nu funkar det riktigt fint.. transparent, accelererat som fan.. och allmänt mycket kärlek.. för övrigt bör man stänga av window animations i gnome, så går de mycket snabbare..
de ska ligga som list med subtypes string, och sen ska man lägga till window-decorator-gnome innan man lägger till compiz --replace gconf i sessions i gnome..

Ati + Xgl + Compiz
kanske ska förtydliga? jag installerade alltså paketen från repositories.. o de funkar fint.. (om man följer howton)
Ati + Xgl + Compiz
[quote="markspark"]hmm.. följde guiden.. hade gjort lite fel när jag la till plugins i gconf-editor
men nu funkar det riktigt fint.. transparent, accelererat som fan.. och allmänt mycket kärlek.. för övrigt bör man stänga av window animations i gnome, så går de mycket snabbare..[/quote]
Hej
Hur stänger jag av Window Animations i Gnome?

Hej
Hur stänger jag av Window Animations i Gnome?
Ati + Xgl + Compiz
[quote="JoBee"]Hej
Hur stänger jag av Window Animations i Gnome?[/quote]
Hittade själv svaret på min fråga i följande tråd: http://www.ubuntuforums.org/showthread. ... animations
Hur stänger jag av Window Animations i Gnome?[/quote]
Hittade själv svaret på min fråga i följande tråd: http://www.ubuntuforums.org/showthread. ... animations
- Anton Fosselius
- Kontakt:
Ati + Xgl + Compiz
körde compiz & XGL på min dator innan.
men Battlefield2 gick bara i 8fps då
så jag togbort det
men annars var det helt underbart!
men Battlefield2 gick bara i 8fps då

så jag togbort det

men annars var det helt underbart!
Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
Ati + Xgl + Compiz
<- kör ati kort.. ati leker inte bra med nått gl..