Ubuntu med wubi (problem)

Titus

Ubuntu med wubi (problem)

Inlägg av Titus »

Jag har precis installerat Ubuntu genom Wubi. Jag startade om och tänkte köra igång när jag till min förvåning insåg att tangentbordet inte fungerade. Alltså att jag inte kunde trycka pil ned för att välja Ubuntu. Hur kommer det sig att tangentbordet inte fungerar? Finns det någon lösning? (Kan man byta plats på Windows Xp och Ubuntu, alltså att den väljer Ubuntu automatiskt?) Men eftersom det här inte är min dator vill jag inte mixtra alldeles för mycket... Det är mycket möjligt att det beror på att drivrutinerna inte har kommit igång i och med att det är ett trådlöst tangentbord. Men så var det tydligen inte då jag testade med ett annat tangentbord...
Senast redigerad av 1 Titus, redigerad totalt 27 gånger.
Those are my principles and if you don't like them, well I have others...
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

SV: Ubuntu med wubi (problem)

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Med wubi installeras inte grub (boothanteraren "från linux") utan den använder windows egna boothanterare, och eftersom det finns flera olika versioner av den (Vista har t.ex. en ny): vilken version av windows använder du?

Om du inte lyckas få svar från oss i ubuntuforumet kanske ett renodlat windowsforum kan hjälpa dig. Gör bara klart för dem att du installerat med wubi, och du fortfarande har windows boothanterare och den (windows boothanterare) inte hittar ditt tangentbord.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Titus

SV: Ubuntu med wubi (problem)

Inlägg av Titus »

Mekaniserad Apelsin skrev: Med wubi installeras inte grub (boothanteraren "från linux") utan den använder windows egna boothanterare, och eftersom det finns flera olika versioner av den (Vista har t.ex. en ny): vilken version av windows använder du?
Jag använder Windows XP, Media Center Edition. Kan det inte bero på att tangentborden har USB-sladd och därför inte startar förräns Windows är igång? (Det är trots allt en dator med i alla fall tre år på nacken.)
Those are my principles and if you don't like them, well I have others...
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"