flash dödar firefox om och om igen?

Användarvisningsbild
per9000
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

flash dödar firefox om och om igen?

Inlägg av per9000 »

Min firefox krashar minst ett par gpnger om dagen numera - är det flash som gör det? (Ska testa ett par dagar helt utan flash - undrar om jag klarar det f.ö.)

Någon som vet om det blir bättre i FF3?

Jag tycker mig ana samma mönster i Epiphany (som har mycket gemensamt med FF (gecko)).

Är detta bättre i Opera? (funderar återigen på att konvertera)

/Per
Bilagor
screenshot-flash-kill-firefox.png
--
Per Erik Strandberg
Yet Another IT Consultant
Användarvisningsbild
Vantskruv
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

SV: flash dödar firefox om och om igen?

Inlägg av Vantskruv »

Du är inte den enda som har problem med flash i Firefox som fryser då och då. Vet ingen lösning på problemet, och det verkar inte finnas någon än! Verkligen konstigt att dom inte har fixat problemet än, som jag tycker är allvarlig och borde vara topprioriterat. Undrar var problemet ligger någonstans, hos Adobe eller Mozilla?
/* Det finns inga Minor för Svärdet *\
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Använder du gnash eller flash non-free? Båda finns i synaptic. Tyvärr så verkar det som om flash non-free-pluginen funkar bättre än gnash (som är fri).
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

För att slippa jobbiga flashgrejer så använder jag tillägget flashblock i Firefox. Istället för att flasgrejen spelas upp får man en play-knapp man kan klicka på när man vill se flashen

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433

Efter att man installerat så högerklicka på menyraden i Firefox (tex til höger om "Hälp"), välj "Anpassa" och leta upp en ikon som ser ut som ett "f" (samma som playknappen) och dra den till de andra knapparna (bredvid framåt-bakåt...) Så kan man enkelt sätta på/stänga av flashblock som man vill
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
whitesox

Inlägg av whitesox »

Jag hade samma problem med att ff frös vid flash speciellt aftonbladet.se men fixade detta genom att gå in på <a class="postlink" href="http://www.adobe.se">http://www.adobe.se</a> och installera senaste flashversionen där.. då funkade allt utmärkt..
Användarvisningsbild
per9000
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av per9000 »

jag kör stopautoplay som jag antar är liknande. Problem får jag främst när jag kör flash. Det verkar även komma annars, så nu kör jag utan javascript också - funkar ganska bra men nu upptäcker jag hur många siter som *kräver* javascript för att funka - deprimerande...

/Per
--
Per Erik Strandberg
Yet Another IT Consultant
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"