Försöker bygga lite formulär och tänkte att en WYSIWYG-editor skulle hjälpa mig, men de nästan stjälper mig istället.
Jag surfade runt i forumen och synaptic men lyckas inte själv.
* I Amaya lyckas jag inte få editera via html (går det?). Dessutom är Amaya ful - men det kan jag leva med.
* Quanta verkar dö om den får en tabell i en tabell - eller om det är formulären som dödar den.
* Jag hittar inte Mozilla Composer (eller Seamonkey composer)
* Peacock (http://sourceforge.net/projects/peacock/) verkar vilja att jag ska installera från source och det borde jag inte behöva tycker jag - jag vill ha något via synaptic eller möjligen ett deb-paket.
* Nvu verkar ha dött och jag hittar det inte i Synaptic(?)
Helst vill jag ha ett gtk-baserat som fint smälter in i mitt skrivbord. Någon som har någt tips?
/Per
PS: Screenshoten visar hur det ser ut i Amaya (fult och jag hittar ingen html), Quanta (stora delar saknas) och Epiphany (hela sidan kommer med). Jag har städad med tidy så det har troligen inte med dålig html-kod att göra. Den är lite dålig, men absolut inte felaktig.
WYSIWYG (WYGIWYG duger) html-editor (Amaya o Quanta duger inte?)
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: WYSIWYG (WYGIWYG duger) html-editor (Amaya o Quanta duger inte?)
nvu heter numera kompozer.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
en väldigt bra html-editor är ju Bluefish. Ingen WYSIWYG dock, men kan vara värt att kolla upp 

And then it said; "Let there be those, with enough cunning and will, to use Open Source"
- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jaha - och är adopterat av KDE?mcNisse skrev: nvu heter numera kompozer.
jag har sett den men ännu inte testat so here I gokoldrakan skrev: [...] html-editor [...] Bluefish [...]
Kod: Markera allt
>sudo apt-get install bluefish
[sudo] password for per:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det finns inget beroende till qt, så jag tror att namnet luras lite faktiskt.per9000 skrev:Jaha - och är adopterat av KDE?mcNisse skrev: nvu heter numera kompozer.

KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Ok, jag trodde KDE hade patent på allt som heter "K*" (precis som M$ har patent på allt som heter "MS\ *", och MAC hade patent på att som hette "i*") så jag blev lite lurad.mcNisse skrev:[...] inget beroende till qt [...]per9000 skrev:[...] KDE?mcNisse skrev: nvu heter numera kompozer.
/Per