SV: pulseaudio

Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

pulseaudio

Inlägg av whac »

Jag installerade pulseaudio här i veckan. Nu är det avinstallerat. Tanken med projektet är god, men jag tror det är på tok förtidigt att lägga till det i hardy.

Installationen var smidig och det började lovande, men sen upptäckte jag att volymen var på tok för hög på de flesta program, när man försökte ställa om så nollställdes volymen till 100% iaf. skitirriterande. Skype vill inte fungera alls och inte mpd heller. Mitt usb-headset ville inte fungera det heller. När jag pluggade in det så ställdes den in som default sound device och allt ljud gick automatiskt dit. youtube o co fungerade inte heller.

Jag befarar att när pulseaudio kommer att följa med hardy i april som standard så kommer väldigt många användare bli frustrerade, upprörda och förbannade. Visst, pulseaudio är tänkt att lösa "ljudröran" men som jag ser det nu så gör pulseaudio saken bara värre, mycket värre. Men det var en fin tanke iaf. Återkommer man om nåt år så är nog pulseaudio redo, men inte nu, inte på långa vägar.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

SV: pulseaudio

Inlägg av Lars »

Kan man köra pulseaudio parallellt med ALSA? Pulseaudio simulerar väl också esd och arts, är det det som inte fungerar?
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"