..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Mitt svar blir: Inte alls!
Jag tycker bara att det smakar hemskt.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
Är jag ute & snurrar så blir det starkt kaffe av märket Monteriva, hälften kall mjölk* och två sockerbitar.
...men hemma blir det koffeinfritt med lättmjölk och två ploppar sötningsmedel! grejen är att jag smaskar i mig ett tiotal koppar om dan & måste alltså minimera giftintaget... (så du lär alltså inte vara "värst", hehe)
* jag har så känsliga tandhalsar så jag får gurgla mig med klarlack innan jag går ut på dagarna...
Ska det vara kaffe så någon av de där italienska sorterna/blandningarna med lite kaffe och mycket mjölk och gärna någon smak i också. Jag inbillar mig dessutom att espressokaffe smakar bättre i dessa än vad vanligt kaffe gör.
Jobbigt att behöva be om låglaktos hela tiden bara...
OK skjut mig inte nu men nu ska jag berätta hur jag gör. Jag gillar eg inte kaffe men vill dricka det ändå av nån mysko anledning som jag inte förstår själv. Jag har alltså en matsked oboy i och mjölk för att få ner kaffe. Om man nu kallar det kaffe fortfarande, de flesta gör inte det. Men jag har märkt att man ofta kan få denna konstiga blandning ute också numera. Vilket gör att jag får lite vatten på min kvarn.
Really, I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely
unintentional side effect. --- Linus Torvalds
fisfia skrev:
OK skjut mig inte nu men nu ska jag berätta hur jag gör. Jag gillar eg inte kaffe men vill dricka det ändå av nån mysko anledning som jag inte förstår själv. Jag har alltså en matsked oboy i och mjölk för att få ner kaffe. Om man nu kallar det kaffe fortfarande, de flesta gör inte det. Men jag har märkt att man ofta kan få denna konstiga blandning ute också numera. Vilket gör att jag får lite vatten på min kvarn.
Precis Fast det är mycket godare med espresokaffe istället för vanligt bryggkaffe, och då tillagat med hjälp av espressomaskin istället för kaffebryggare Fast där jag PRAOade var det inte O'boy utan vanlig hederlig kakao-socker-blandning som gällde, och godare Caffè Mocha har jag inte druckit.
Senast redigerad av 1 Johanna, redigerad totalt 19 gånger.
Eftersom jag inte vill vara till besvär nöjer jag mig med en kopp och själva kaffet.
Om jag får vara till besvär, mörkrost eller espresso.Men det skall vara svart. Försökte med mjölk i en gång när magen krångla men det var inte min grej om man nu skall uttrycka sig försiktigt.
Jag gillar svart kaffe. Min mage gillar kaffe med mjölk. Dricker gärna en kopp innan jag lägger mej. Rena sömnpillret...och jag menar det. Dricker ofta Cappuccino ... är nästan narkoman på det. Té ....... ja, om magen är dålig.