"Jag har köp en Logitech (MX Revolution) mus och jag undrar om det går att använda den i Ubuntu? På deras hemsida verkade det som att bara Win eller OSX stödde denna mus. Någon som vet om det går att lösa?"
oops, märkte att det funderade utmärkt. Men jag kan inte ta bort inlägget...
Logitech MX Revolution
Logitech MX Revolution
Senast redigerad av 1 andgel, redigerad totalt 19 gånger.
SV: Logitech MX Revolution
Funkar fram/bakåt (tum knapparna), tum scrollen och sökknappen 'out of the box'?
Jag var tvungen att mixtra lite med inställningarna för att få igång dessa.
Jag var tvungen att mixtra lite med inställningarna för att få igång dessa.
Lär mig - och jag ska glömma.
Visa mig - och jag ska komma ihåg.
Gör mig delaktig - och jag ska förstå.
Ta ett steg tillbaka - och jag ska handla
Efter lite tester så tror jag inte att allt fungerar som det ska i ubuntu. Har bara haft musen i en dag och undviker windows så mycket som möligt. Tum scrollen saknar funktion osv... Har du tips hur man ställer in funktionerna?
Den här guiden använde jag för att få min att fungera med alla knappar.
Gå bara in på http://www.frederik.se/?p=67 och följ instruktionerna. Väldigt enkelt. Behöver du ytterligare hjälp om hur programmet fungerar så fråga här, jag kan svara på det mesta när det gäller det programmet.
Gå bara in på http://www.frederik.se/?p=67 och följ instruktionerna. Väldigt enkelt. Behöver du ytterligare hjälp om hur programmet fungerar så fråga här, jag kan svara på det mesta när det gäller det programmet.

Det var den guiden jag använde för att få igång min mx rev, använder dock inte samma inställningar som honom.
Försök hitta en guide som visar hur man får igång fram/bak då dessa har väldigt konstiga funktioner som standard.
Jag kan iofs posta min konfiguration när jag kommer hem, men det kan dröja ett tag ;p
Försök hitta en guide som visar hur man får igång fram/bak då dessa har väldigt konstiga funktioner som standard.
Jag kan iofs posta min konfiguration när jag kommer hem, men det kan dröja ett tag ;p
Lär mig - och jag ska glömma.
Jag använder inte samma som honom heller. Men basically så gör ju programmet att extraknapparna är knappkombinationer på tangentbordet, så man hittar de kombinationer som är aktuella och sätter på rätt knappar bara.