Det gäller bra att våga, fundera och tänka. Vad gör jag? Att förklar kan jag inte göra i nu. Är för ny i Ubuntu miljön. Men jag gör framsteg. Men naturligtvis hittar jag råd Ubuntu forum. Men i bland inte hela lösningen. Men jag är mycket tacksam om ni vill hjälpa mig med min nya DVD bränare i min Ubuntu dator. I min nya kör jag Vista. Har beslutat att ha den här lösningen av många olika anledningar. Jag är ingen nybörjare på datorer men på Linux. Det har varit en del rätt fräna kommentarer det har fått mig lite besviken och ledsen. Ganska onödigt. Vad behöver ni för info för att hjälpa mig att få DVD brännaren att funka. Jag har prövat det mesta själv. Vad det är det som hänger sig när jag kopplar om sladdar till DVD bränaren. Allt hänger sig och tar tid innan Ubuntu startar. DVD brännaren är rätt i Bios. När jag sen ändrar till den gamla DVD läsaren/cd-r brännaren så funkar allt perfekt som en dans. Vad händer. Snälla hjälp mig.
M.v.h
Klurig
Bildskärm är löst.
Bildskärm är löst.
Kontakt:
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Bildskärm är löst.
Hejsan!
Jag ska försöka besvara lite frågor utifrån egna erfarenheter.
Jag förstår att du gjort en hel del men ibland kan en jumpersetting i själva spelaren göra underverk, kanske att du sätter den i masterläge, jumpern hittar du på samma ställe där du kopplar på IDE-kabeln.
Jag ska försöka besvara lite frågor utifrån egna erfarenheter.
Jag hoppas att det ej kommer från fräna kommentarer från detta forum! Våra faddrar och andra ansvariga pysslar inte med sånt. PM:a gärna några av de som är noterade som moderatorer om du har synpunkter.Det har varit en del rätt fräna kommentarer det har fått mig lite besviken och ledsen. Ganska onödigt
Det som är intressant att veta är lite om vilken övrig hårdvara du har. Öppna terminalen och skriv lshw kopiera in det utfall du får här.Vad behöver ni för info för att hjälpa mig att få DVD brännaren att funka.
Jag förstår att du gjort en hel del men ibland kan en jumpersetting i själva spelaren göra underverk, kanske att du sätter den i masterläge, jumpern hittar du på samma ställe där du kopplar på IDE-kabeln.
Senast redigerad av 1 Ulsak, redigerad totalt 12 gånger.