Jobbar ni ideellt?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
ucjson

Jobbar ni ideellt?

Inlägg av ucjson »

He.... vet ej hur jag skall börja eller om det är rätt forum! Är av äldre tappning (närmare ”jura” perioden kanske ”krita”) och fick kontakt med ubunto via min son:s kompis (Thomas). Har länge funderat på att lära mig LINUX och vad nu detta innebär. ”Magiskt-operativsystem-där-du-är-tvungen-att-kunna-hantera driv-rutin-och-inställningar-på-kvalificerad-nivå-och- får-ej vara-amatörer” typ!!!
Så.. efter att installerat ubuntu och sneglat på youtube 3-d skrivbord så Aha.......... Är mycket imponerande. Detta utan att förstå helheten!. Tittade även på forum i syfte att lära mig hantera Terminal:en och konstaterade  att det finns en jätte mängd personer som ej styrs av microsoft eller apple villket jag har erfarenhet av! Man kan som amatör förstå att det finns en viss korrelation mellan antal inlägg i forum:et och hur linux erfaren berörd personen är samt hur mycket tid som läggs  på detta. För min egen del har jobbar jag med ”ls” ”..” ”.” och ”cd” ännu!
Det är mycket trevligt att vara med om en rörelse som kommer att påverka framtida datoranvändare.
Även kunna skryta om mitt första inlägg på forum:et!!
Jag får tacka alla er som jobbar ideellt med att hjälpa personer som är tröga som jag!
//ucjson
ucjson från juraperioden
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Jobbar ni ideellt?

Inlägg av Urban Anjar »

Välkommen!

Det är flera andra här som är mer eller mindre ålderstigna. Du kommer att upptäcka att ubuntu inte är fullt så nördigt som du tror -- om man inte vill rota i det på djupet. Det mesta man behöver göra i vardagslag går att fixa med enkla grafiska program.

Sedan är inte många inlägg liktydigt med hög linuxkompetens. Snacksalighet är en sak, kompetens är en annan och det finns alla varianter här.

Kul att du uppskattar vårt ideella slit! Än en gång - Välkommen!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Hej och välkommen till den ständigt växande gemenskapen!

För det första prickade du in helt rätt forum-tavla för ämnet. För det andra - ja, ubuntu är verkligen ett lättsamt, kul och kraftfullt insteg för den som är nyfiken på Linux och dess värld :)

Alla här arbetar ideellt, ja. Vissa är nya och ställer bara svåra frågor till de mer erfarna, vissa hänger här mest för att experimentera med ny teknik och nya lösningar, andra (mig själv inräknat) är mer intresserad av den sociala biten och spridandet av ubuntu, men så har vi den här oumbärliga klumpen med folk som faktiskt ägnar dyrbar tid åt att lösa andras problem!

Dessutom har vi de extra duktiga faddrarna som har erbjudit sig att hjälpa till lite mer individuellt via lämpliga kanaler som chatt-program och annat (se länk i min signatur) :D

Kort sagt så vill jag mest stämma in i din hyllning, tack alla ni som faktiskt gör detta till ett supportforum!
hogrelius
Kontakt:

Inlägg av hogrelius »

Trevligt med lite äldre folk här men tyvärr har jag lite dålig erfarenhet av de vilka höll på med Linux förr i tiden.De fnyser åt Ubuntu-Debian-fedora osv. Har släktingar som tar totalt avstånd och säger att "vad fan ska man med sånt till man kan ju inte göra något själv"!Det visar bara att de har blivit mossiga och inte har hängt med i utvecklingen.Ska Linux stå kvar o stampa på samma fläck som 1995 tex när jag körde Red Hat? All utveckling går framåt och har man oviljan att ta till sig något nytt tja då är det kört och sanningen är nog att då har man blivit gammal!Jag har nu testat ca 20 olika uppsättningar av linuxdist. men återkommer till Ubuntu och Debian Lenny! Dessa går fint med mina bägge skrivare och scanners (HP) plus att allt ljud finns att få till skillnad på vissa andra system.(Även om det går med lite jobb att greja detta)

Jag är nöjd o glad hälsar Bosse
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"