phpBB3

Här diskuteras programmering och utveckling
Användarvisningsbild
upnorth

phpBB3

Inlägg av upnorth »

Tänkte att vi kunde ha en tråd om forummjukvaran i fråga :)

Själv pillar jag som bäst här: <a class="postlink" href="http://www.snooze.nu/phpBB3">http://www ... /phpBB3</a> och har som synes inte kommit så långt.

Jag har skapat en forumsektion kallad Information och två tavor döpta till Nyheter respektive Underhåll, men inget av det syns. Behöver man aktivera att tavlor ska synas direkt efter installation?
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: phpBB3

Inlägg av KiviE »

Din länk fungerar inte. Kan inget om phpBB3 men fixa länken så kan nog någon annan hjälpa dig.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

KiviE skrev: Din länk fungerar inte. Kan inget om phpBB3 men fixa länken så kan nog någon annan hjälpa dig.
Haha, kastade ut allt för att börja om på ny kula, hittade ett enklare forum jag tänkte testa ;D
Men jag är ändå nyfiken på phpBB3, så det åker nog in igen bums, när jag orkar göra om allt igen ;)
Användarvisningsbild
DrMegahertz
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av DrMegahertz »

Kolla rättigheterna för de båda tavlorna, när jag pillade med phpBB3 så var det just rättigheterna som krånglade på forumen.
BildAre you shpongled? Bild
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

DrMegahertz skrev: Kolla rättigheterna för de båda tavlorna, när jag pillade med phpBB3 så var det just rättigheterna som krånglade på forumen.
Rättigheter för att publiceras/visas?
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Ja, sam sagt. Rättigheterna i phpBB3 är oerhört avancerade. Och ganska krångliga lär jag också säga. Något jag inte heller hittat är hur man tex sätter sätter skrivrättigheter för en grupp på en tavla och ALLA undertavlor, utan man måste ändra alla manuellt. Och det kan man väl göra på 3-4 olika sätt.

Så när du börjar, fixa "perfekta" rättigheter på en tavla, sen när du skapar nya så ser du till att de ärver behörigheterna från den som du redan fixat.a
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Huga! :P

...och jag som ska starta ett forum om livets små glädjeämnen (snooze - världens bästa knapp) ;D

EDIT: Nu satsar jag på lite ordning och reda och ska testa det mesta (lite som Zinden fast mindre bökigt ;D)!
Senast redigerad av 1 upnorth, redigerad totalt 9 gånger.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Kunde inte sova, så jag tänkte kolla lite mer på forumet... vilket stök!

Alltså visst, det är ju bra att kunna sätta olika rättigheter för olika användare, men går det inte att sätta några standardrättigheter så att man slipper fylla i allt hela tiden?
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

Har upptäckt att man kan få lite problem om man installerar med svenska och använder ett engelskt tema.
Visserligen en enkel lösning förutsatt att temat finns på svenska. Man kör in mappen /sv  i imageset.
Sjutton vad jag letade rättigheter för att få fram knappen new topic. Men när man lär sig så är det enkelt ;)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Jag har bara hunnit lägga upp några kategorier och tavlor än, har inte hunnit till det där krånglet ;D
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"