Jag fick idag hem nya minnen och nytt grafikkort till datorn. Ett 8800GT var det (om det nu har något med saken att göra). Hur som helst så har jag kopplat in allt och när jag skulle starta så funkar allt perfekt. Grub startar, allt är som det ska innan den ska börja checka en massa saker, då stannar den på * Running local boot scripts (/etc/rc.local) [OK]. När den kommer dit så blinkar allt på skärmen till ett par gånger (med kanske en sekunds mellanrum), och sen så händer inget mer.
Någon som har någon aning om vad felet kan vara? Jag är verkligen okunnig när det gäller hårdvara (och även linux, hehe). Har inte ändrat något i BIOS sen jag bytte grafikkort (hade ett ati innan), behövs det? Eller är det något annat?
Running local boot scripts?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Running local boot scripts?
Har du konfigurerat om för ditt nya grafikkort? Annars får du starta i recovery mode och köra kommandot "dpkg-reconfigure xserver-xorg".
Det glömde jag säga, jag fick exakt samma fel i recvery mode.
-
Skumt, har du testat att byta tillbaka?
Testade "dpkg-reconfigure xserver-xorg", kommandot fanns inte :S
Gamla grafikkortet är pajj.
Gamla grafikkortet är pajj.

-
Vadå finns inte? Det är klart att det finns
Utan citattecken alltså.

Jag har gått igenom den konfigurationen nu, ingen skillnad mot tidigare.
Vet inte om du löst problemet, men om du ska köra "dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg" måste du även ange Sudo före, alltså "Sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg" och ange admin lösenord.