Föra över bokmärken till firefox?
Föra över bokmärken till firefox?
Hej!
Jag försöker nu switcha helt till ubuntu, men vill gärna ha mina bokmärken från firefox i mitt windows flyttade till mitt firefox i ubuntu. Hur gör jag detta?
Tack
Jag försöker nu switcha helt till ubuntu, men vill gärna ha mina bokmärken från firefox i mitt windows flyttade till mitt firefox i ubuntu. Hur gör jag detta?
Tack
SV: Föra över bokmärken till firefox?
Migreingsassistansen (tror den heter så?) under Ubuntu-installation hjälper dig med det!:)
Proccesor: Amd Dual Core 4600+ 2,4 ghz
Grafikkort: Geforce 6600 (någonting)
Minne: 2*1024 mb
LJudkort: Creative Auidgy
Bildskärm: iiyama ProLite E1900S
Grafikkort: Geforce 6600 (någonting)
Minne: 2*1024 mb
LJudkort: Creative Auidgy
Bildskärm: iiyama ProLite E1900S
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
I mappen C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\XXXXXXX.default\ ligger filen bookmarks.html som innehåller dina bokmärken. Spara den så kan du lägga in den i mappen ~/.mozilla/firefox/XXXXXXX.default/ i Ubuntu.Nau skrev: Hej!
Tack
Boom! Du har dina bokmärken där

Edit: Annars har du alltid online-tjänsten Foxmarks som gör att du har samma bokmärken var du än befinner dig...
Senast redigerad av 1 Eric Tranehag, inAbsurdum, redigerad totalt 8 gånger.
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Verkar bra, men de senaste kommentarerna om det på FF addonsida är inte så positiva.Eric Tranehag, inAbsurdum skrev: Edit: Annars har du alltid online-tjänsten Foxmarks som gör att du har samma bokmärken var du än befinner dig...
Förstår inte vart jag finner Firefox mappen i ubuntu dock?Eric Tranehag, inAbsurdum skrev: I mappen C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\XXXXXXX.default\ ligger filen bookmarks.html som innehåller dina bokmärken. Spara den så kan du lägga in den i mappen ~/.mozilla/firefox/XXXXXXX.default/ i Ubuntu.
Boom! Du har dina bokmärken där![]()

Mvh / Pontus
Jag hittade!
Tack för hjälpen allihoppa!
Tänkte även från något snabbt, Jag har Ubuntu 7.04, hur uppdaterar jag till senaste?
Tack för hjälpen allihoppa!
Tänkte även från något snabbt, Jag har Ubuntu 7.04, hur uppdaterar jag till senaste?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Starta uppdateringshanteraren, den ska fråga om du vill uppgradera till senare version.Nau skrev: Tänkte även från något snabbt, Jag har Ubuntu 7.04, hur uppdaterar jag till senaste?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Cnuut
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
I firefox: Bokmärken - ordna bokmärken , Arkiv - Importera/exportera

Registered Ubuntu User # 8744