Fråga 1) hur får jag tillgång till consolen. Jag har prövat § knappen samt att trycka altgr + ¨ = ~ (tilde). Inget av dem fungerar. Är det något man ska lägga till när man startar q3?
Fråga 2) jag verkar ha otroligt hög mus-accel (cl_mouseaccel), men det beror väl på ubuntus globala inställningar. I ubuntu kan jag bara ändra mus-accel från från "lite" till "mycket". sätter jag på "lite" och mus-hastighet på max så går ändå musen skitsakta. Jag har en microsoft intelli explorer 3.0. Ska jag installera andra drivrutinger för detta?
MVH
Quake 3 - musinställningar+console?
- sund
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Quake 3 - musinställningar+console?
kom du på hur man fick ner consolen så dela med dig 
lösning: Binda om din consoleknapp i din config till tex: x eller någon närliggande bokstav som är ledig.
Kör du cedega och kan på genvägen skriva in kommando när Q3 startas så skriver du följande för att köra osp och exekvera din konfig.
detta tar dig in i mapen pro-q3dm6 där din console nu funkar som den ska 
tricket var att man startar valfritt game bara, och med detta i din genväg så startas det upp automatiskt när du kör igång Q3.
glöm inte att sätta quake3 som ditt working directory också.
hoppas detta hjälper

lösning: Binda om din consoleknapp i din config till tex: x eller någon närliggande bokstav som är ledig.
Kör du cedega och kan på genvägen skriva in kommando när Q3 startas så skriver du följande för att köra osp och exekvera din konfig.
Kod: Markera allt
+set fs_game osp +exec dinconfig.cfg +map pro-q3dm6

tricket var att man startar valfritt game bara, och med detta i din genväg så startas det upp automatiskt när du kör igång Q3.
glöm inte att sätta quake3 som ditt working directory också.
hoppas detta hjälper