Problem med Trålöst Nätverkskort(D-Link DWL-G122 version C1)
-
- Kontakt:
Problem med Trålöst Nätverkskort(D-Link DWL-G122 version C1)
Hej. Jag har ett litet problem med mitt trådlösa nätverkskort. Det trådlösa nätverkskortet är ett D-Link DWL-G122. Problemet är att efter uppgradering från Ubuntu 7.04 till 7.10 så slutade mitt trådlösa nätverkskort att fungera. Innan uppgraderingen funkade den hur fint som helst. Link-lampan(link-lampan visar att den är ansluten till datorn) blinkar bara men innan uppgraderingen när den funkade och var aktiverad så lös den med fast sken vilket den ska göra. Vid uppgraderingen använde jag 7.10 cd:n med uppgraderingsfunktion, kommer inte ihåg vad den cd-installationstypen kallas men iallafall. Drivrutinerna jag installerade var linuxdrivrutinerna för detta nätverkskort. Någon som vet vad jag har gjort fel och isåfall, hur åtgärdar jag detta?? Just nu när jag skriver detta inlägget så sitter jag vid min bärbara dator med Windows 2000 Pro. Är tacksamm för alla svar jag kan få.
Mitt stjärntecken är Vågen
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: Problem med Trålöst Nätverkskort(D-Link DWL-G122 version C1)
Verkligen udda, jag använder precis det kortet vid många av våra installationer och det fungerar från LiveCD'n och framåt utan problem, har aldrig haft problem med det kortet i Gutsy faktiskt... Det måste ha att göra med uppgraderingen då...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Kontakt:
okej. vet du möjligtvis hur jag åtgärdar problemet??farmfield skrev: Verkligen udda, jag använder precis det kortet vid många av våra installationer och det fungerar från LiveCD'n och framåt utan problem, har aldrig haft problem med det kortet i Gutsy faktiskt... Det måste ha att göra med uppgraderingen då...
- farmfield
- Kontakt:
Jag vill nog säga; Spara/backup på "home" + nyinstallation så skall det fungera... Har ingen annan "smart" lösning tyvärr... 

-
- Kontakt:
var väl det jag tänkte att jag skulle vara tvungen att göra. men jag får väl göra det då.farmfield skrev: Jag vill nog säga; Spara/backup på "home" + nyinstallation så skall det fungera... Har ingen annan "smart" lösning tyvärr...![]()
-
- Kontakt:
har ominstallerat det hela nu och nu fungerar ubuntu prima. tack för hjälpen
- farmfield
- Kontakt:
Kul att höra!
Dlink brukar enl. min erfarenhet fungera bra i Gutsy.

Jag har precis installerat 7.10 och D-link DWL-G810 fungerar bara på den förinställda Acccess-pointen.
Jag får ingen kontakt med D-Linkens hemsida 192.168.0.30. Vet du om de har bytt adress. Jag har mailat D-Link i morse men ej fått svar ännu
Jag får ingen kontakt med D-Linkens hemsida 192.168.0.30. Vet du om de har bytt adress. Jag har mailat D-Link i morse men ej fått svar ännu