Speciellt webbhotel...

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
TheOne

Speciellt webbhotel...

Inlägg av TheOne »

Jag letar efter ett webhotel med kanske inte så mycket beräkningskraft (CPU) men desto mer lagring. (Över 500 GIG hårddisk skulle sitta fint).

Problemet jag har är att de webhotel jag har kollat på ofta har en balanserad relation mellan CPU/RAM/Hårddisk. Jag skulle alltså vilja ha fett med utrymme framför allt!

Några tips? :)

P.S Det skulle ju naturligtvis gå bra att tips om ett webhotel som kanske inte har super starka datorer men som tillåter att man skickar in egna hårddiskar!!

MVH// The0ne
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Speciellt webbhotel...

Inlägg av Hund »

Finns väl inget hotell som erbjuder så 'mycket'? Om det finns kostar det nog skjortan.

Duger det inte med en egen server då?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Eric Tranehag, inAbsurdum
Kontakt:

SV: Speciellt webbhotel...

Inlägg av Eric Tranehag, inAbsurdum »

Jag använder mig av Netfirms Advantage Plan för många av mina domäner. 250Gb utrymme, 2 Tb överföring/månad, obegränsat antal domäner, två domännamn ingår gratis med paketet, FreeBSD-host med PHP5, MySQL etc etc etc... $9.95 i månaden. Enda quirken är att det inte erbjuds IMAP för e-posten, men kan man leva med det alternativt styra över e-posten till annan server via MX så rekommenderar jag Netfirms.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"