Kolla Youtube med Xubuntu?
- vidarvega
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kolla Youtube med Xubuntu?
jag har en gammal thinkpad som jag installerat Xubuntu på, det mest fungerar bra (kan inte surfa krypterat) men jag förstår inte hur jag ska kunna se på filmer från tex. Youtube. När jag klickar på länken som Youtube föreslår så vet jag inte ruktigt vad som ska ta hem till min dator, finns dewt något jag kan hämta hem via synaptic?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: Kolla Youtube med Xubuntu?
Du vill ha flash, firefox vill installera flashplugin-nonfree som är ett paket som laddar ner det senaste flashet, tyvärr funkar det uselt, se tråden Flash december 2007 för en "quickfix".
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- vidarvega
Hallå!
Jag följde din guide men mitt wlan kort bråkar så jag kunde inte fullfölja det hela. Efter bomstart får jag följande medelande från terminalen: ture@ubuntusurf:~$ sudo apt-get install --reinstall flashplugin-nonfree
[sudo] password for ture:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
ture@ubuntusurf:~$ dpkg --configure -a
dpkg: efterfrågad operation kräver superanvändarbehörighet
ture@ubuntusurf:~$
Hur går jag vidare med detta?/När jag öppnar synaptic får jag samma svar...Upptäckte jag nyss. Nu känns det väldigt knepigt. Ska jag installera om hela Xubuntu?
Jag följde din guide men mitt wlan kort bråkar så jag kunde inte fullfölja det hela. Efter bomstart får jag följande medelande från terminalen: ture@ubuntusurf:~$ sudo apt-get install --reinstall flashplugin-nonfree
[sudo] password for ture:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
ture@ubuntusurf:~$ dpkg --configure -a
dpkg: efterfrågad operation kräver superanvändarbehörighet
ture@ubuntusurf:~$
Hur går jag vidare med detta?/När jag öppnar synaptic får jag samma svar...Upptäckte jag nyss. Nu känns det väldigt knepigt. Ska jag installera om hela Xubuntu?
Senast redigerad av 1 vidarvega, redigerad totalt 26 gånger.
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
sudo dpkg --configure -a
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
- vidarvega
Angående Flash december 2007 så ser mina två sista rader ut så här: install_flash_player_9_linux.tar.gz
The Flash plugin is NOT installed.
Skumt
/Nu har jag dragit igenom guiden en gång till och det fungerar. Tack för hjälpen 
The Flash plugin is NOT installed.
Skumt

Senast redigerad av 1 vidarvega, redigerad totalt 26 gånger.