Ändra ubuntu-loggan
- Dajtzkii
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Ändra ubuntu-loggan
Hej, skulle vilja veta hur man går tillväga för att byta ubuntu loggan vid "Program,Platser,system". Vet att jag gjort det förr och har för mig att det var med hjälp av Konfigurationsredigeraren. Någon som vet?
Ubuntu, det största som hänt sedan elden
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: Ändra ubuntu-loggan
Vissa ikonset byter automatiskt loggan till gnome-logon, fast du kanske vill ha annan logo...Dajtzkii skrev:Hej, skulle vilja veta hur man går tillväga för att byta ubuntu loggan vid "Program,Platser,system". Vet att jag gjort det förr och har för mig att det var med hjälp av Konfigurationsredigeraren. Någon som vet?

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Dajtzkii
Vill ha en annan, då jag är nöjd med det nuvarande temat så vill jag inte byta, men vet att jag nån gång lyckats byta ut den
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Dajtzkii
Tack för länken Hund, men hittade dock inte ikonen som jag skulle byta ut, nämligen så att jag använder ett grönt ikon-tema för LinuxMint, och då böts ubuntu loggan ut och ersattes av en LinuxMint logga, men vill ha den vanliga ubuntu loggan, möjligtvis modifiera den lite så den blir grön. Men som sagt, hittar inte det nuvarande ikon settet där.
EDIT: Kom på det att med tanke på att jag installerat ikon temat själv så slog jag en blick i home mappen och där hittade jag det.
EDIT: Kom på det att med tanke på att jag installerat ikon temat själv så slog jag en blick i home mappen och där hittade jag det.
Senast redigerad av 1 Dajtzkii, redigerad totalt 23 gånger.