Live-cdn (Ubuntu 7.10) går igång och jag väljer att starta och installera. Ubuntu-laddningen syns grafiskt en stund, för att sedan gå över till att man ser uppstarten med text (allt är OK). direkt efter det slutar det fungera. En skärm med AMD Mobile Sempron-loggan kommer upp, fast ihoptryckt och konstiga färger. kan även ana Fujitsu siemens-loggan. Det ser lite olika ut varje gång man prövar. en gång täcktes halva skärmen av Windows Vistas utloggningsskärm (Windows avslutas...) vilket jag tycker är väldigt underligt. efter det blinkar linux-korset till väldigt kort. sedan blir det svart och cd:n slutar läsas. sedan går cdn igång igen, men slutar snart igen. inget händer.
Finns det någonting man kan göra? Den här datorn klarar knappt av Windows Vista (därav ubuntuinstallationen), men har dom gjort det omöjligt att byta ut? Ska jag prova någon annan ubuntu/Linux-distro?
Kan inte installera ubuntu på Amilo LA1704
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Kan inte installera ubuntu på Amilo LA1704
Prova alternate skivan. Den är textbaserad och lika enkel att använda som livecd installerare.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
provat att uppdatera din laptops bios
det kan fixa till vissa fel
tyvärr inte alla fel kan avhjälpas men värt ett försök
sitter på en Amilo 1710 som går att installera Ubuntu endast när live cd har kört klart
märkte att det är nogon sorts bug som gör att man inte kan starta live cd och välja installera från cd
bios och andra program kan hämtas här:
http://support.fujitsu-siemens.com/com/ ... loads.html
det kan fixa till vissa fel
tyvärr inte alla fel kan avhjälpas men värt ett försök
sitter på en Amilo 1710 som går att installera Ubuntu endast när live cd har kört klart
märkte att det är nogon sorts bug som gör att man inte kan starta live cd och välja installera från cd
bios och andra program kan hämtas här:
http://support.fujitsu-siemens.com/com/ ... loads.html
Senast redigerad av 1 rogdm4, redigerad totalt 2 gånger.
Gnome
Hej
Är helt ny på Linux. Har en likadan dator och provade att installera ubuntu 7.10. Som i ditt fall fick jag det ej att fungera och datorn reagerade som hos dig. Men så provade jag installera Ubuntu 7.04 och då gick det perfekt. När sedan allt var färdigt kunde jag över nätet uppgradera till 7.10. Fungerar nu klockrent.
Vet ej om det hjälper, och som sagt är totalt nybörjare på Linux. Men det hjälpte mig
Michael
Är helt ny på Linux. Har en likadan dator och provade att installera ubuntu 7.10. Som i ditt fall fick jag det ej att fungera och datorn reagerade som hos dig. Men så provade jag installera Ubuntu 7.04 och då gick det perfekt. När sedan allt var färdigt kunde jag över nätet uppgradera till 7.10. Fungerar nu klockrent.
Vet ej om det hjälper, och som sagt är totalt nybörjare på Linux. Men det hjälpte mig
Michael
Även en apa kan falla ned från ett träd