Jag har för någon månad sedan lanserat ett projekt som ajg och en vän har jobbat på i ca ett halvår, nu verkar det gå lite segt att få folk till sidan och att få folk som kommit till sidan att bli aktiva (vi har gjort reklam på några ganska stora ytor)...
min fråga är egentligen, hur lång tid bör man räkna med att det tar innan en sidan kommer igång?
Jag väljer att länka till sidan så ni vet vad jag pratar om... men jag vill absolut inte ta någon diskution om sidans ämne eller liknande...iaf inte i denna tråd!
http://www.veganguiden.se
Att få igång en webbsida?
[quote="Råch"]... men jag vill absolut inte ta någon diskution om sidans ämne eller liknande...
http://www.veganguiden.se[/quote]
Äsch, då har inte jag några kommentarer!
Gått ut till media (kvällstidninarnas hälsoavdelningar) och berättat om det?
Varför är sajten, eller texten så liten. Oaptitlig liten
jag har 1280 x 1024 i 19"-skärm och
textdelen är smal som en bonde efter hungersnöd
Öka typsnittet skulle jag göra eller är det bara min höga ålder som gett mig sämre ögon,
det lär man ju få om man inte äter grönt påstås det.
http://www.veganguiden.se[/quote]
Äsch, då har inte jag några kommentarer!

Gått ut till media (kvällstidninarnas hälsoavdelningar) och berättat om det?
Varför är sajten, eller texten så liten. Oaptitlig liten

textdelen är smal som en bonde efter hungersnöd

Öka typsnittet skulle jag göra eller är det bara min höga ålder som gett mig sämre ögon,
det lär man ju få om man inte äter grönt påstås det.

tacl för tipsen jag ska diskutera det med övriga admin på sidan 

Sök upp andra webbsidor med (fler än vegan.nu och DRinfo) liknande innehåll och föreslå länksammarbete / byte.
Anmäl sidan till flera sökmotorer och DMOZ och SUNET.
Delta flitigt i olika fora och se till att länken till sidan kommer med i dina inlägg.
Se till att sidan lever och uppdateras varje dag.
Erbjud någon tjänst (i vilken butik nära mig kan jag hitta vegetariskt rotmos från GoGreen?), erbjud RSS-flöde med senaste nytt om linser och bönor.
Anmäl sidan till flera sökmotorer och DMOZ och SUNET.
Delta flitigt i olika fora och se till att länken till sidan kommer med i dina inlägg.
Se till att sidan lever och uppdateras varje dag.
Erbjud någon tjänst (i vilken butik nära mig kan jag hitta vegetariskt rotmos från GoGreen?), erbjud RSS-flöde med senaste nytt om linser och bönor.
tack för tipsen
...

Att ha en hög ranking på de vanligaste sökmotorerna är viktigt för att få folk till din webbplats. Läs lite om vilka taggar som sökmotorerna vill ha och hur/vad du skriver i dessa Jag ser att du har keywords och description på sidan. Det är bra. Men du kan ha fler typer; bl.a metataggar. Sen behöver du inte vänta passivt på att sökmoterna ska hitta sidan, utan du kan gå in på sökmotorerna och aktivt registrera sidan.
Googla runt och läs om hur man tillfredsställer sökmoterna. Det är en vetenskap i sig - ganska intressant.
Googla runt och läs om hur man tillfredsställer sökmoterna. Det är en vetenskap i sig - ganska intressant.