Varför går det inte att installera?:(

Exsmex

Varför går det inte att installera?:(

Inlägg av Exsmex »

Hej.
Jag försöker installera deluge men varje gång jag bockar i rutan för det i add/remove så uppdaterar den typ och vad den nu gör och sen är det ändå inte ibockat i rutan vid deluge utan det är fortfarande bittorrent som gäller. Gör man samma sak igen händer samma sak.. :(

Undrar även hur/om man kan ändra datorns IP och hur/om det går att göra genvägar på skrivbordet till t.ex deluge...

Tack
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: Varför går det inte att installera?:(

Inlägg av Recordable »

Du kan hämta Deluge från deras sida istället så får du den nyaste versionen:

http://deluge-torrent.org/downloads.php

Sen när du har installerat dyker Deluge-ikonen upp på Program > Internet, högerklicka på Deluge-ikonen och välj lägg till på skrivbordet.

Varför vill du ändra din IP?
Exsmex

Inlägg av Exsmex »

Okej, tack.

IP:t vill jag ändra till ett statiskt så att jag kan lägga linuxburken i en dmz i min router..
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Exsmex skrev: Undrar även hur/om man kan ändra datorns IP[...]
Om du har dhcp (som du får ditt ipnummer från) kan du köra sudo dhclient -r för att dumpa ditt nuvarande ip, och sudo dhclient för att tillskansa dig ett nytt. Båda körs i terminalen.

Har du statiskt så går du in i system - administration - nätverk, väljer ditt nätverkskort och kan där välja statiskt ip.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Exsmex

Inlägg av Exsmex »

Mekaniserad Apelsin skrev:
Exsmex skrev: Undrar även hur/om man kan ändra datorns IP[...]
Om du har dhcp (som du får ditt ipnummer från) kan du köra sudo dhclient -r för att dumpa ditt nuvarande ip, och sudo dhclient för att tillskansa dig ett nytt. Båda körs i terminalen.

Har du statiskt så går du in i system - administration - nätverk, väljer ditt nätverkskort och kan där välja statiskt ip.
Jag får ett dynamiskt IP från routern men för att lägga en dator i DMZ så måste man skriva in ett IP. Så det jag vill göra är helt enkelt att låsa datorn till ett IP istället för att acceptera vad den än får..
Ska jag först köra sudo dhclient-r och sen sudo dhclient då?
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"