avinstallera program utanför reposoaren(?)

dlink

avinstallera program utanför reposoaren(?)

Inlägg av dlink »

Vart tvungen att ladda ner ett program som heter Veohtv som jag har blivit tvungen att gå igenom Wine
för att fungera, (för att se hela naruto shippuuden avsnittet som naturligtviss inte fungera ändå  ::) )

filen hittas här
http://www.veoh.com/

men saken är att jag inte hittar vart man kan avinstallera programmet, eftersom den varken hittas bland lägg till/ta bort
eller synaptic och från mardröms scenarion på windows där det kryllade av halvavinstallerade program (eftersom man bara deletat bort filerna från undermenyerna)  ja idioten inom mig lockades ofta ut av den rena smidigheten med att göra det  men tyvär renderade systemet oanvändbart istället (bland annat vad pushade mig över hit )  ::)

undrar om det är samma problem på ubuntu att man inte får bort alla filer när man gör så, och be till den skäggiga snubben uppe i skyn att allting ska fungera som förrut efter? eller att det är lugnt att ta bort filerna på det sättet?
Senast redigerad av 1 dlink, redigerad totalt 21 gånger.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

SV: avinstallera program utanför reposoaren(?)

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Wine har ett eget program för att ta bort windowsprogram, kallat uninstaller, den ska ploppa upp i wine menyn under applikationer (applikationer - wine - uninstall wine software), om den inte är där kan du trycka alt-f2 och skriva uninstaller. Om den fungerar dåligt (den är inte hundraprocentig), så är den slutgiltiga vägen att starta nautilus (det är den normala filhanteraren) välja att se dolda filer (visa - visa dolda filer) och gå in i .wine katalogen (punkten i början av ett namn gör filen till en gömd fil) och ta bort programmet som finns under underkatalogen drive_c någonstans.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"