Hej! Jag undrar vad trackerd har för funktion. Ibland (när jag "velat runt" på datorn) så sätter den här processen igång. Är det nån som vet vad den är till för?
Ha det gott!
trackerd - vad gör den processen? [LÖST]
trackerd - vad gör den processen? [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 22 gånger.
känn dig själv!
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: trackerd - vad gör den processen?
Det är en process som katalogiserar filer i din hemkatalog så att du ska kunna hitta dem med applikation - tillbehör - sökverktyget tracker (har du fortfarande igång den där appleten i gnome panelen som man får igång när man trycker alt-f3 så funkar det där oxå).
Du kan ställa in hur trackerd ska fungera med system - inställningar - inställningar för indexering, och vill du stänga av den helt går det genom att kryssa ur rutan i system - inställningar - sessioner för tracker.
Du kan ställa in hur trackerd ska fungera med system - inställningar - inställningar för indexering, och vill du stänga av den helt går det genom att kryssa ur rutan i system - inställningar - sessioner för tracker.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
SV: trackerd - vad gör den processen?
Mekaniserad Apelsin skrev: Det är en process som katalogiserar filer i din hemkatalog så att du ska kunna hitta dem med applikation - tillbehör - sökverktyget tracker (har du fortfarande igång den där appleten i gnome panelen som man får igång när man trycker alt-f3 så funkar det där oxå).
Ok. Då vet jag. Tack för infon M A

känn dig själv!
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Re: trackerd - vad gör den processen? [LÖST]
Jag undrar hur man stänger av denna process om man kör openbox och inte kan gå in den vanliga vägen. Jag har inte "inställningar för indexering" i min hemmagjorda meny. Hur gör jag då?
Om du inte lagt till att den ska starta så är den väl inte igång? Men använder du det inte kan du ju lika gärna avinstallera det.fisfia skrev:Jag undrar hur man stänger av denna process om man kör openbox och inte kan gå in den vanliga vägen. Jag har inte "inställningar för indexering" i min hemmagjorda meny. Hur gör jag då?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Ja tack jag vill gärna avinstallera det. Hur gör man det?
?
Kod: Markera allt
sudo apt-get remove trackerd
Lite osäker på vad paketen heter men om du söker efter tracker i Synaptic så ser du vad som är installerat.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!